نمک برای کاهش درد دیسک کمر

نمک برای کاهش درد دیسک کمر-جسم سالم
مقالات

نمک برای کاهش درد دیسک کمر

بیماری دیسک کمر ممکن است زمانی رخ دهد که دیسکی در ناحیه کمر در راستای ستون فقرات از ناحیه استخوانی ستون فقرات برآمده یا فتق کند.

 بیماری دیسک کمر باعث کمردرد و ضعف شدید پا می‌شود که با حرکت و فعالیت بدتر می‌شود. اولین قدم در درمان، کاهش درد و کاهش خطر آسیب بیشتر به ستون فقرات است.

در این مقاله درخصوص کاربرد نمک برای دیسک کمر، تأثیر و فواید نمک برای درمان بیماری‌های کمر و دردهای دیسک کمر، می پردازیم با ما همراه باشید تا بیشتر با درمان دیسک کمر با سنگ نمک آشنا شوید..

خرید سنگ نمک برای درمان کمر درد

نمک درمانی برای دیسک کمر

صفحاتی از جنس غضروف را که مابین مهره‌های ستون فقرات قرار دارد، دیسک می‌نامند و یکی از دردهایی که اکثر افرادی که پشت میزنشینی به آن مبتلا هستند، بیرون زدگی و یا سرخوردگی دیسک کمر است.بیماری دیسک کمر با ترکیبی از کارهای ذیل بهبود و درمان می‌شود:

کاردرمانی، فیزیوتراپی، تمرین و ورزش ویژه، مصرف داروهای خاص، تزریق داروهای مفصلی، کاهش وزن و عمل جراحی ولی امروزه با شناخت بیشتر نسبت به فواید نمک، جهت تسکین دردهای مفاصل و عضلات از سنگ نمک معدن استفاده می‌کنند که برای بهبود دردهای ناشی از دیسک کمر بسیار مفید است.

باتوجه به اینکه سنگ نمک معدن دارای املاح طبیعی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم، میتواند در بهبود دردهای ناشی از دیسک کمر و عضلات پشتی بسیار ثمربخش باشد.

گرم کردن نمک موجب جذب بیشتر منیزم و افزایش گردش خون و انعطاف بیشتر عضلات و دیسکهای کمر را بیشتر و درد را تسکین می‌دهد. راه رفتن در آب و نمک بسیار مفید است و دردهای پا و فشارهای شدید کمری را کاسته و در نتیجه دردهای دیسک کمر کاهش پیدا می‌کند.

پیشنهاد مقاله: راهنمای جامع انواع ماساژ کمر

نمک برای کاهش درد دیسک کمر-[جسم سالم

نمک داغ برای دیسک کمر 

حرارت دادن نمک موجب افزایش گردش جریان خون، اکسیژن رسانی به خون، آبرسانی به پوست شده که برای دردهای پشتی و دیسک کمر بسیار مفید است. 

تأثیر نمک برای رفع کمر درد

به دلیل دارا بودن منیزم غنی شده که در سنگ نمک معادن موجود است به راحتی این ماده معدنی از طریق پوست جذب شده که موجب شل شدن عضلات بدن و کاهش دردهای عضلانی و مفاصل بخصوص دردهای کمری می‌شود. 

با استفاده از صابون و پودرهای سنگ نمکی معدن به صورت مداوم به این نتیجه خواهید رسید که دردهای کمر تسکین و آرامش عضلات افزایش پیدا کرده است. پیشنهاد می‌شود از این ماده طبیعی و بی نقص برای بهبود دردهای کمری استفاده شود.

 

نمک برای کاهش درد دیسک کمر-جسم سالم

 

روش‌های استفاده از نمک برای دیسک کمر

برای بهبود دردهای دیسک کمر و گرفتگی‌های عضلات پشتی کمر، به دو روش می‌توان از سنگ نمک معدن استفاده کرد:

نمک خشک: سنگ نمک معدن را حرارت داده و بر روی عضلات پشتی به مدت 20 دقیقه قرارداده و سپس آن ناحیه را گرم نگه دارید و یا می‌توانید مقداری نمک را با روغن مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه ناحیه‌های دردناک را به آرامی و دورانی ماساژ داده تا اسپاسم‌های آن ناحیه آزاد و آرامش تدریجی وارد عضلات و مفاصل بخصوص تسکین دردهای دیسک کمر شود.

گوی نمک: گوی‌های سنگ نمک معدن به آرامی و دورانی بر روی عضلات پشتی و گودی کمر ماساژ داده و به این صورت گرفتگی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خرید گوی نمک  از جسم سالم

– محلول آب گرم و نمک: باتوجه به اینکه نمک بسیار حلال است مقداری از آن را با آب گرم که از قبل جوشیده شده مخلوط و به آرامی بر روی بدن ماساژ دهید و یا اینکه در آن حلال راه رفته و به تدریج دردها کاهش پیدا می‌کند به طوریکه در طول ماه سه بار این عمل انجام شود.

طرز تهیه کیسه نمک داغ برای درد

مقداری از سنگ نمک را داخل یک پارچه کتان همراه با مقداری از گیاهان دارویی شامل اسطوخودوس، اکالیپتوس، حنا، زردچوبه، نعناع … پرکرده و درب آن را دوخته و یا به صورت هربال درآورده و بر روی حرارت قرارداده تا تمام نمک گرم شود و سپس به مدت 1 ساعت آن را بر روی بدن قرار دهید و به آرامی بر روی عضلات بدن حرکت دهید و بهتر است بدانید که این کیسه‌های نمک بر روی تسکین دردهای عضلات کمری و پشتی، گردن، دست و پا بسیار موثر خواهد بود. 

نمک برای کاهش درد دیسک کمر-جسم سالم

 

نحوه سفارش سنگ نمک برای درمان دیسک کمر

استفاده از سنگ نمک معدن به صورت خشک و محلول در آب، یکی از بهترین روش‌های موثر برای درمان بیماری‌های عضلانی، دردهای کمر، دیسک کمر و مفاصل است که به سادگی از کنار آن نمی‌توان گذشت. 

پیشنهاد ویژه وب‌سایت جسم سالم، همانطور که از نامش هویداست، شما را با محصولات ویژه و کاملا طبیعی معدن آشنا و شما را برای ثبت سفارش سلامتی، مشاوره و همراهی خواهد کرد. جهت ثبت سفارشات عمده و جزئی با شماره تلفن 09212188284 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان