ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ
مقالات

ماساژ سنگ داغ

مقدمه

یکی از انواع ماساژهایی که امروزه بسیار پرطرفدار و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، ماساژ سنگ داغ می باشد. این نوع ماساژ همانند سایر ماساژها دارای تکنیک هایی است که با ابزاری به نام سنگ (از نوع بازالت، رودخانه ای، معدن، یشم) به صورت گرم بر روی بدن انجام می گیرد.

در این مقاله درخصوص ماساژ سنگ داغ، انواع سنگ های ماساژ، مزایا و معایب ماساژ سنگ داغ می پردازیم با ما همراه باشید تا با این نوع ماساژ لوکس و لاکچری بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد خرید جسم سالم: قیمت و خرید پودر نمک ، قیمت و خرید پودر سفید کننده دندان

ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ یکی از انواع ماساژ درمانی و یک نوع طب مکمل است، که با انواع سنگها (بازالت، یشم، سنگ نمک معدن) که به صورت داغ می باشد، کمک به آرام کردن و کاهش دردهای عضلات، مفاصل و بافت های نرم آسیب دیده تمام قسمتهای بدن بخصوص نقاط انرژی بدن می پردازد.

در طول ماساژ سنگ داغ بایستی از سنگ های صاف، و گرم شده  (130 تا 145 درجه حرارت داده شوند) روی قسمت های خاصی از بدن قرار می گیرد. معمولا باید از سنگ هایی استفاده شود که گرما را در خود برای مدتی نگه دارند.

ماساژ سنگ داغ در اصل ترکیب ماساژ درمانی با گرما است که می تواند درد و تنش عضلات را تسکین دهد. و با گرم کردن هر یک از نواحی دردناک، در آن ناحیه گردش جریان خون افزایش یافته و موجب بهبودی و تسکین درد می شود.

 

نواحی موثر جهت قراردادن سنگ در ماساژ سنگ داغ

– در امتداد ستون فقرات

-روی شکم

-روی سینه

-روی صورت

-روی گردن

-روی کف دست و پا

-روی انگشتان دست و پا

جهت خرید سنگ ماساژ کلیک نمائید!

 

تاثیرات ماساژ سنگ داغ بر روی بدن

تاثیرات ماساژ سنگ داغ بر روی بدن

به طور کلی ماساژ سنگ داغ همانند سایر ماساژها دارای تأثیرات مفیدی بر روی سیستم کلی بدن دارد. انجام تکنیک های نوازشی، مالشی، کششی، ضربه ای به همراه گرما میتواند کل دستگاه بدن را مورد هدف قرار دهد و موجب آرامش و تسکین دردهای هر ناحیه شود که به شرح ذیل می توان به آن اشاره کرد:

  • برسیستم های بدن
  • سیستم لنفاوی
  • سیستم گردش خون
  • بر سیستم عضلانی
  • بر سیستم پوششی(پوست بدن)
  • بر سیستم عصبی

مقاله آموزشی نحوه انجام ماساژ پرینه را از دست ندهید!

 

مزایا و فواید ماساژ سنگ داغ

1- کاهش درد و تنش های عضلانی

گرما و سرما از دیرباز برای کاهش درد و تنش های عضلانی مفید بوده است. زیرا به افزایش گردش جریان خون در نواحی آسیب دیده، کمک می کنند. گرما و سرما موجب کاهش اسپاسم های عضلانی شده و انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را افزایش و موجب تسکین التهابات عضلانی و مفاصل می شود.

2- کاهش استرس و اضطراب

در تحقیقاتی که در سال 1997 در انجمن ماساژ درمانی آمریکا انجام گرفت، متوجه شدند که یک ماساژ ده دقیقه ای می تواند پاسخ های آرامش قلبی و عروقی را افزایش و موجب بهبود عارضه سکته شود و حتی یک ماساژ 15 دقیقه ای در پشت صندلی در محل کار میتواند میزان قابل توجهی از استرس را در بدن کاهش دهد. لذا ماساژ سنگ داغ هم همانند سایر ماساژها با گرمایی که دارد میتواند عامل مهمی برای کاهش استرس و اضطراب بدن باشد.

3- تنظیم و تقویت کیفیت خواب

در انجمن ماساژ درمانی آمریکا یا همان طب مکمل درمانی ، یک مطالعه دقیقتر در سال 2001 نشان داد که نوزادانی که مشکل خواب داشتند، زمانیکه والدینشان 15 دقیقه آنها را ماساژ می دادند، سریعتر به خواب می رفتند و هنگام بیدار شدن هوشیارتر، فعال تر و مثبت تر بودند و باتوجه به اینکه ماساژ سنگ داغ با گرما همراه هست می تواند عامل موثری در جهت بهبود کیفیت خواب باشد و برای داشتن خوابی آرام را برای شما همراه داشته باشد.

4- بهبود علائم بیماری های خود ایمنی

ماساژ سنگ داغ ممکن است شرایط دردناکی مانند دردهای گسترده و مزمن بیماری فیبرومیالژیا یا آرتریت روماتوئید را تسکین دهد. لذا توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماریها هفته ای یک بار به مدت 30 دقیقه ماساژ سنگ داغ بر روی نقاط دردناک بدن دریافت کنند زیرا باعث می شود که بیشتر و بهتر بخوابند، نقاط ماشه‌ای و دردهای کمتری داشته باشند و دامنه حرکتی بیشتری را تجربه کنند.

5- بهبود و کاهش دردهای بیماری سرطان

یک مطالعه بزرگ و سه ساله در مجله مدیریت درد و علائم بر روی 1290 فرد مبتلا به سرطان نشاد داد که انجام تکنیک های ماساژ سوئدی میتوان بر روی درد، خستگی، استرس و اضطراب، حالت تهوع و افسردگی تأثیر گذاشت. محققان بر این باورند که انجام تکنیک های ماساژ و لمس بدن انسان همراه با گرما تأثیرات فوق العاده ای در بهبود دردهای سرطان خواهد داشت.

6- افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که یک جلسه ماساژ درمانی تأثیر مثبت و شدیدی بر سیستم دفاعی و ایمنی بدن خواهد داشت. با ماساژ هورمونهای بدن، فشار خون و احتباس آب در بدن تنظیم می شود و سیستم ایمنی و قدرتی بدن را تأمین و تقویت می کند. با ماساژ سنگ داغ هم میتوان بر روی چگونگی عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیرات مثبتی داشته باشیم.

 

انواع سنگ های ماساژ در ماساژ سنگ داغ

انواع سنگ های ماساژ در ماساژ سنگ داغ

  • سنگ بازالت

نوعی سنگ آتش فشان است که گرما را در خودنگه می دارد و دارای سطحی صاف، نرم و عاری از زبر است و ابزار بسیار مفیدی برای ماساژ می باشد. سنگ بازالت در بازار به رنگ های سبز تیره، سیاه و خاکستری موجود است.

  • سنگ های رودخانه ای

سنگ های رودخانه ای همان سنگ های بازالتی هستند که ریشه در آتش فشان دارند و در کنار رودخانه هایی که مواد مذاب آتش فشان در آن جریان دارد، یافت می شود. معمولا دارای سطحی صاف و گرد و مواد معدنی مغذی هستند و برای ماساژ بسیار مفید است.

  • سنگ یشم

سنگ یشم که در ماساژ بعنوان سنگ گواشا معروف است برای ماساژ بسیار مفید می باشد. در اصل این نوع سنگ نوعی سیلیکات است که سطحی نرم و صاف دارد و در انجام عملیات ماساژ برای نقاط درد و انرژی بسیار مفید و موثر می باشد. بسیاری از چینی ها بعنوان سنگ آرامش و تعادل روح و ذهن یاد می کنند که به موجب استفاده از آن انرژی مثبت بدن تعادل پیدا کرده و میزان آرامش در ذهن را افزایش و دردها را کاهش و تسکین می دهد.

  • سنگ نمک معدن

سنگ های نمک معدن سرشار از مواد مغذی و ضروری بدن هستند که خوردن و مالش آن بر روی پوست در هر دوحالت بسیار مفید و با ارزش است. سنگ های نمک معدن سرشار منیزم هست که برای افزایش جریان خون، کاهش دردهای ناشی از اسپاسم و گرفتگی های عروق، افزایش جریان آب بسیار مفید است.

در ماساژ سنگ داغ توصیه می شود که از سنگ نمک معدن کاملا طبیعی که در ایران به وفور یافت می شود استفاده شود. جهت ثبت سفارش انواع سنگ نمک معدن برای ماساژ بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و در آخر با مشاور فروش ما به طور مستقیم و بی واسطه تماس حاصل فرمایید.

 

چه کسانی ممکن است از ماساژ سنگ داغ سود ببرند؟

لازم به ذکر است افرادی که دارای تنش و درد عضلانی، بی خوابی یا استرس، اضطراب دارند، ممکن است از ماساژ سنگ داغ بهره مند شود. اگر بیماری مزمنی دارید قبل از انجام ماساژ حتما با پزشک خود صحبت کنید و با اطمینان خاطر بیشتری ماساژ دریافت کنید.

برای رزرو و ثبت نام دوره آموزشی ماساژ سوئدی کلیک نمائید!

ممنوعیات ماساژ سنگ داغ

-اختلال خونریزی یا مصرف داروهای رقیق کننده خون

-سوزش و التهابات پوستی

-زخم های باز

-سابقه لخته شدن خون

-در 6 هفته گذشته جراحی شده است

-شکستگی یا پوکی استخوان شدید

-تعداد کم پلاکت (ترومبوسیتوپنی)

-دیابت

– دوران بارداری

تفاوت بین ماساژ سنگ داغ و ماساژ معمولی چیست؟

تفاوت اصلی ماساژ سنگ داغ و ماساژ معمولی در این است که ناحیه مورد هدف در ماساژ سنگ داغ استفاده از سنگ برای اعمال فشار در طول جلسه ماساژ درمانی برای ایجاد آرامش است در حالیکه در ماساژ معمولی از فشار انگشتان و دستان بر روی نقاط فشار و عضلات دردناک تمرکز می شود.

همچنین بخوانید: اصول استفاده از توپ و گوی ماساژ

آموزش ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ همانند سایر ماساژها دارای پروتکل ساده است و به این صورت که انجام تکنیک های ماساژ بیشتر توسط ابزاری به نام سنگ به صورت گرم بر روی نقاط دردناک بدن انجام می شود و به ندرت از انگشتان برای ماساژ استفاده می کنند.

انتخاب سنگ و میزان گرمای آن بستگی به نوع پوست بیمار دارد و درمانگر به درجه حساسیت بیمار توجه داشته باشد و قبل از انجام ماساژ یک قسمت از بدن او را تست و در صورتی که هیچگونه علائمی نداشت، میتواند ماساژ را انجام دهد. درمانگر دقت داشته باشد برای جلوگیری از سوختگی حوله یا ملحفه، بین سنگ داغ و پوست بیمار قرار دهد. داغ کردن سنگ های ماساژ از طریق مایکروویو، آرام پز، صفحه داغ، فر یا شوفاژ انجام می شود.

نحوه رزرو نوبت ماساژ سنگ داغ

یکی از مهیج ترین و خاصترین نوع ماساژ، ماساژ گرفتن با سنگ می باشد که سرشار از مواد معدنی است که میتواند تا مدتها درد و استرس را از بدن شما خارج کند. جهت رفع خستگی ناشی از فعالیت های روزانه ، بهبود دردهای عضلانی و مفاصل، رفع تنش و استرس و اضطراب، رفع کوفتگی های بدن، وبسایت جسم سالم پیشنهاد دارد همین الان نوبت رزرو ماساژ با سنگ نمک معدن و یا انواع سنگ با شماره تلفن 09212188284 تماس حاصل فرمایید و یک ماساژ به یاد ماندنی را در خاطرات خود ثبت کنید.

​مقاله خواص و طریقه مصرف صابون نمک را از دست ندهید!

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان