آشنایی با انواع ماساژ دست

ماساژ دست-جسم سالم
مقالات

آشنایی با انواع ماساژ دست

مقدمه

ماساژ یک اصطلاح عمومی برای فشار دادن، مالش و دستکاری پوست، عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها است. ماساژ ممکن است از نوازش سبک تا فشار عمیق متغیر باشد . در این مقاله به شناخت انواع ماساژ دست برای درمان و بهبود برخی از مشکلات می پردازیم.

انجام این ماساژ در اطراف عضلات واقع در دست متمرکز می شود. در طول انجام این نوع ماساژ از تکنیک‌های مختلفی مانند اصطکاک، چرخش پوست با ماشه و طب فشاری استفاده می‌شود. تکنیک های مختلف مورد استفاده به کاهش درد حاد، کاهش اثرات جراحی، افزایش آرامش و کاهش جای زخم کمک می کند.
هر انگشت بدن ما به قسمت خاصی متصل است و با ماساژ هر انگشت می توانیم سلامت آن قسمت را بهبود بخشیده و سیگنال های خوشایندی ارسال کنیم.

ثبت نام دوره های آموزش ماساژ

ماساژ درمانی دست چیست؟

ماساژ حرفه ای دست ماساژی است که به طور خاص عضلات دست را هدف قرار می دهد. ممکن است به تنهایی یا با تجربه همراه با ماساژ طولانی‌تری که شامل قسمت بالای کمر و یا بازوها می‌شود، یا ماساژ کل بدن استفاده شود. این نوع ماساژ می تواند به ویژه برای افرادی که زمان زیادی را صرف کار با دستان خود می کنند، مفید باشد و همچنین می تواند برای افرادی که ساعات زیادی از روز را پشت صفحه کلید کامپیوتر می گذرانند، تسکین دهد.

استفاده از تکنیک های رفلکسولوژی در حین انجام این ماساژ برای ماساژ درمانگران رایج است. رفلکسولوژی یک درمان جایگزین است که بر این باور است که نقاط خاصی روی پاها، دست‌ها و گوش‌ها با اندام‌ها و نواحی خاصی در بدن مطابقت دارند. با توجه به این اصول، اعمال فشار به نقاط خاص روی دست ها می تواند به تسکین درد و کاهش برخی از بیماری ها در قسمت های مربوطه بدن کمک کند. رفلکسولوژی همچنین باعث سلامت عمومی و بهبود گردش خون در سراسر بدن می شود.

عضلات دست به طور خاص در این ماساژ مورد هدف قرار می گیرند. این ماساژ اغلب بخشی از مانیکور است و در برخی از اسپاها ماساژ دست در درمان های مانیکور اضافه می شوند و اغلب می توان آن را با هزینه اضافی به مانیکور اضافه کرد. علاوه بر این، این نوع ماساژها معمولاً برای مراجعین زن و مرد در دسترس است.

شاید مفید باشد: همه چیز در مورد ماساژ گردن

ماساژ دست چیست -جسم سالم

ماساژ کف دست

هر قسمت از بدن انسان از طریق اعصاب از طریق پاها، دست ها و گوش ها به هم متصل می شود. ماساژ دست نه تنها آرامش بخش است، بلکه برای اندام های مختلف بدن نیز مفید است. در قسمت بیرونی دست و داخل دست، اندام های خاصی وجود دارد که هنگام لمس تحریک می شوند. قلب، کلیه، طحال، لگن، روده ها، لوزالمعده، تیروئید، آپاندیس و کیسه صفرا نمونه هایی از قسمت های اصلی بدن هستند که دارای انتهای عصبی در دست ها هستند.
قبل از شروع دستان خود را بشویید. دست هایتان را به روغن آغشته کنید و به هم بمالید تا گرم شود.کف دستتان رو به بالا باشد.

با دست دیگر در امتداد هر انگشت از پایین تا نوک انگشت حلقه بزنید و مالش دهید. این کار را ۲ یا ۳ بار برای هر انگشت و شست انجام دهید.
با دست دیگر، انگشت شست را به صورت دایره های کوچک در سراسر کف دست حرکت دهید و بعد به آرامی اجازه دهید دست روی زانوی شما قرار گیرد.

مقاله صفر تا صد ماساژ صورت را از دست ندهید!

ماساژ دست برای سردرد

بیشتر سردردها در اعصاب، رگ های خونی و عضلاتی که در سر و گردن فرد قرار دارند اتفاق می افتد. تحریک اندام های خاص بخصوص دست ها موجب افزایش جریان خون می شود و به طور طبیعی می تواند این استرس را از بین ببرد.
نشان داده شده است که ماساژ یک درمان موثر برای مبتلایان به سردردهای تنشی دوره‌ای و میگرن مزمن است. از آنجایی که شایع ترین نوع سردرد می تواند ناشی از تنش عضلانی باشد، با ماساژ حرفه ای دست می توان به کاهش برخی از دردهای مرتبط با سفت شدن عضلات در ناحیه سر کمک کند.

ماساژ دست برای سردرد-جسم سالم

ماساژ دست برای خواب

از آنجایی که این ماساژ بسیار آرامش بخش است، باعث ترشح سروتونین در مغز می شود که منجر به خواب بهتر می شود. ماساژ آرامش بخش است و دردی را که ممکن است در برنامه خواب شما اختلال ایجاد کند تسکین می دهد.

از ماساژ با گوی نمک چه میدانید؟

ماساژ ملایم دست برای جوانسازی

برای جوانسازی میتوان از این نوع ماساژ استفاده کرد به طوریکه از انگشت شست و سبابه خود – یا انگشت شست و تمام انگشتان خود – برای فشار دادن به صورت دایره ای یا عقب و جلو استفاده کنید و به آرامی دست و ساعد خود را به سمت بالا حرکت دهید. این کار را در دو طرف بازو و دست خود حداقل سه بار با فشار متوسط انجام دهید با آبرسانی و افزایش گردش خون در پوست می توان جوانی و شادابی را در همه سنین تجربه کرد.

ماساژ دست درد

به طور کلی فرایند ماساژ تسکین و آرامش کلی به بدن است.افرادی که از آرتروز رنج می برند از این ماساژ بهره مند می شوند. سفتی که باعث ناراحتی در داخل می شود را از بین می برد. ماساژ باعث افزایش دامنه یا حرکت مفاصل می شود. آنها عضلاتی را که برای افزایش طول بدون درد نیاز به کمک دارند، تمرین می دهند. این به افرادی که آسیب های ورزشی دارند نیز سودمند خواهد بود.

تورم و دردهای ناشی از فعالیت های روزانه از طریق ماساژ کاهش پیدا می کند به طوری که تورم دست می تواند ناشی از تجمع بیش از حد مایع در دست باشد. هنگام ماساژ، مایع آزاد شده و از ناحیه کف دست با تعریق دفع می شود. ماساژ درمانی دست به حفظ آب کمک می کند.

آشنایی با ماساژ با نمک

ماساژ دست درد-جسم سالم

فواید ماساژ درمانی دست

– کاهش درد
– افزایش قدرت دست
– کاهش احساس استرس و اضطراب
– بهبود و درمان آرتریت، سندرم تونل کارپال، نوروپاتی
– افزایش گردش خون
– رفع تنش عضلانی و بهبود دردهای عضلانی و مفاصل
– کاهش سفتی عضلات
– کاهش التهاب مفاصل
– تنظیم و بهبود کیفیت خواب
– ریکاوری بدن بعد از تمرینات ورزشی
– کاهش درد
– تقویت سیستم ایمنی بدن

موارد منع ماساژ دست

– بریدگی یا زخم باز
– مشاهده کبودی
– مشاهده رگهای واریسی یا غده های چربی زیر پوست
– استخوان های شکسته.
– برخی از بیماری های پوستی

مقاله ماساژ چشم را از دست ندهید!

موارد منع ماساژ دست-جسم سالم

فایده ماساژ دست برای کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند

این نوع ماساژ برای کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند، بسیار مفید است. زمانی که شما برای مدت طولانی جلوی کامپیوتر نشسته‌اید، دست‌های شما تحت فشار قرار می‌گیرند و ممکن است علائمی مانند درد، تنگی و خستگی دست در شما بوجود آید. این می‌تواند باعث کاهش کارایی شما در کار و همچنین ایجاد ناراحتی شخصی شما شود.

ماساژ اصولی می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را کاهش دهید و دست‌های خود را به حالت بهتری برسانید. این کار باعث افزایش جریان خون در دست‌ها می‌شود که برای بهبود رفاهی دست‌ها بسیار مهم است. همچنین، انجام این ماساژ می‌تواند به کاهش تنش عضلانی و درد در دست‌ها کمک کند.

بنابراین، اگر شما برای مدت طولانی جلوی کامپیوتر نشسته‌اید، بهتر است که به طور منظم ماساژ را انجام دهید تا دست‌های خود را در حالت بهتری نگه دارید و از علائم ناشی از کار با کامپیوتر جلوگیری کنید.

ماساژ دست و کمک به کاهش درد مچ

ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش درد مچ دست کمک کند. درد مچ دست معمولاً به دلیل تنش عضلانی، التهاب مفصل، کیست‌های مفصلی، آسیب عصبی یا مشکلات دیگری می‌تواند به وجود آید. اگرچه این ماساژ نمی‌تواند مشکلات جدی مانند شکستگی‌ها و آسیب‌های جدی مفصلی را درمان کند، اما می‌تواند به کاهش درد و تسکین تنش مربوط به درد مچ دست کمک کند.

با انجام این ماساژ به آرامی و با استفاده از فشار مناسب بر روی نقاط مختلف دست می‌توانید تنش عضلانی و فشار را کاهش داده و باعث تسکین درد مچ دست شوید. همچنین، استفاده از روغن‌های ماساژ می‌تواند به کاهش التهاب و تسکین درد مفصلی کمک کند.

به طور کلی، این نوع ماساژ یک روش طبیعی و موثر برای کاهش درد مچ دست است، اما در صورتی که درد شدیدی دارید یا مشکلات جدی دارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

رزرو نوبت انواع ماساژ حرفه ای

ماساژ درمانی دست می تواند بسیار مفید باشد زیرا دست ها بسیار در دسترس هستند. حتی اگر همیشه از دست ها استفاده می شود، اغلب می توان آنها را نادیده گرفت. دست های ما ذاتا حساس هستند و دارای انتهای عصبی زیادی هستند. تخمین زده می شود که در مجموع حدود 17000 گیرنده لمسی و پایانه های عصبی آزاد در کف دست وجود دارد.

بسیاری از افراد ممکن است زمان، بودجه یا فرصتی برای ماساژ کامل بدن نداشته باشند. فشار ملایم روی دست ها می تواند برای کمک به کاهش استرس و آرامش فرد مفید باشد. ماساژ کامل بدن را نمی توان در افرادی با شرایط خاص انجام داد. به عنوان مثال، اگر فردی مشکل قلبی دارد، انجام یک ماساژ کامل و شدید بدن توصیه نمی شود. ماساژ ملایم دست در این مورد بی خطر تلقی می شود.

برای ماساژ دستی مثلاً 15 دقیقه ای، که می تواند به عنوان بخشی از یک روال دلپذیر خودمراقبتی انجام شود، تجهیزات خاصی لازم نیست. بسیاری از بیماری ها را می توان با ماساژ ماهرانه دست کاهش داد.
لذا پیشنهاد می شود اگر به یک ماساژ حرفه ای نیاز دارید با تیم متخصص ما در وب سایت جسم سالم و شماره تلفن 09212188284 در تماس باشید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان