آموزش انواع ماساژ سر

ماساژ سر-جسم سالم
مقالات

آموزش انواع ماساژ سر

عواقب ناگوار استرس و فشار، مسائل رایجی است که اکثر مردم در زندگی مدرن با آن ها مواجه می شوند. آنها ممکن است از کار روزانه، ترافیک، درد های بدنی، وظایف استرس زا ، ریزش مو، افسردگی، دردهای عضلانی، مفاصل، سردردهای میگرنی، بی خوابی و غیره به ستوه بیایند. اگر این مسائل را اغلب تجربه می کنید، همیشه احساس خستگی خواهید کرد و بهره وری  شما در کار و زندگی به شدت کاسته می شود. به همین دلیل است جهت بهبود وضعیت روحی و جسمی شما، دریافت یک ماساژ تخصصی و درمانی به شما پیشنهاد میشود اما قبل از آن بهتر است درباره ماساژ سر بیشتر بدانیم. با ما همراه باشید.

برای شرکت در کلاس آموزش ماساژ با ما تماس بگیرید.

ماساژ سر چیست؟

ماساژ درمانی سر یک ماساژ عمیق است که بر روی سر، گردن و شانه ها تمرکز دارد. ماساژ سر طیف وسیعی از تکنیک ها را برای کمک به کاهش استرس و کاهش تنش در قسمت فوقانی بدن اعمال می کند. ماساژ پوست سر می تواند به تحریک اعصاب و رگ های خونی در اطراف این ناحیه کمک کند و باعث کاهش تنش عضلانی اطراف سر شود.

ماساژ پوست سر حس فوق العاده ای دارد. علاوه بر لذت حسی، این ماساژ ممکن است علائم سردرد را کاهش دهد، استرس را کاهش دهد و احتمالاً رشد مو را نیز افزایش دهد.

ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ های خونی زیر پوست کمک کند و در نتیجه رشد مو را افزایش پیدا کند.

بهترین زمان برای ماساژ دادن سر به صورت خشک ، قبل از خواب یکی از موثرترین روش ها برای شادابی بدن و ذهن شما پس از یک روز سخت کاری است. استرس و اضطراب را نیز می توان با ماساژ دادن سر کاهش داد و اگر مشکل خواب دارید، سعی کنید هر روز قبل از رفتن به رختخواب یک ماساژ پوست سر خشک انجام دهید. ذهن شما را آرام می کند و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.

شاید مفید باشد: صفر تا صد انواع ماساژ صورت با قاشق

ماساژ سر چیست-جسم سالم

ماساژ سر برای سردرد

ماساژ دادن سر برای کاهش سردرد و تنش بسیار مفید است به این صورت انجام دهید که: با استفاده از یک فشار بسیار محکم و یک حرکت دایره ای کوچک، انگشتان خود را به تدریج در امتداد خط رویش مو به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که در وسط پیشانی شما قرار گیرند، تمام پیشانی و پوست سر خود را ماساژ دهید تا خونرسانی انجام و هورمونهای آرامش ترشح و درد کاهش پیدا کند.

یکی از مزایای این ماساژ کاهش دردهای میگرنی است. همانطور که می دانید درمان میگرن معمولاً شامل داروها و اجتناب از محرک‌ها است، درمان‌های تکمیلی مانند ماساژ میگرن ممکن است بتواند به کاهش شدت و دفعات علائم میگرن کمک کند. شما می توانید با هدف قرار دادن نقاط فشار برای کمک به تسکین درد، ماساژ میگرن را به خود بدهید و همیشه از شر دردهای آن خلاص شوید.

از ماساژ گردن برای رفع غبغب چه میدانید؟

ماساژ سر برای اعصاب

ماساژ دادن سر یک راه عالی برای تقویت حافظه و بهبود تمرکز است. با استفاده از نقاط فشار مناسب، جریان خون به مغز را بهبود می بخشد. این سیستم عصبی شما را با اکسیژن بیشتری تامین می کند و به بهبود حافظه و تمرکز کمک می کند.

ماساژ منظم سر می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد و سطح اضطراب را کاهش دهد. همچنین می تواند به کاهش احساس کسالت و استرس کمک کند و موجب آرامش عروق عصبی کل بدن شود.

ماساژ پوست سر احتمالاً جوان‌کننده‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین ماساژی است که می‌توانید انجام دهید. این به تحریک اعصاب و عروق خونی زیر پوست سر شما کمک می کند. همچنین تنش عضلانی اطراف سر را آرام می کند. نسبتاً عضلات کوچک اطراف سر نیز به لمس پاسخ مثبت و آرامش می دهند.

این ماساژ نه تنها کورتیزول را کاهش می دهد، بلکه باعث افزایش سروتونین و دوپامین نیز می شود که تمام این هورمونها باعث شادی و آرامش می شوند.

شاید دوست داشته باشید: راهنمای جامع ماساژ کمر درد دیسک

ماساژ سر برای اعصاب-جسم سالم

ماساژ سر برای خونرسانی

یکی از بهترین مزایای این ماساژ، افزایش گردش خون و خونرسانی به کل سلول و عضلات بدن است پس ماساژ دادن سر هم می تواند موجب بهبود گردش خون شود و احتمالاً به این دلیل است که ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون و در نتیجه تأثیر مثبت بر تسکین عضلات دردناک گردن و شل شدن رگ‌های خونی می‌شود و با خود موجب رشد و تقویت ریشه و ساقه مو می شود.

ماساژ سوئدی یکی از بهترین انواع ماساژ برای گردش خون است بطوریکه گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود می بخشد. اصطکاک ایجاد شده بین پوست و انگشتان باعث بهبود گردش خون می شود.

انواع ماساژ که بیشتر برای بهبود گردش خون استفاده می شود عبارتند از:

ماساژ ورزشی، ماساژ سوئدی و ماساژ درمانی که در تمام این سبک های ماساژ میتوان ماساژ درمانی سر را با تکنیک های خاص هر کدام انجام داد و آرامش و خونرسانی را در کل بدن گسترش داد.

مقاله خواص ماساژ با سنگ نمک را از دست ندهید! و میتوانید در صورت تمایل برای خرید سنگ نمک معدنی اقدام فرمایید.

ماساژ سردرد میگرنی

این ماساژ برای کاهش سردرد و میگرن می‌تواند مفید باشد. این ماساژ می‌تواند باعث کاهش تنش عضلات گردن و سر شود که ممکن است یکی از علل سردرد و میگرن باشد. همچنین، ماساژ می‌تواند باعث افزایش جریان خون در سر و گردن شود که ممکن است به بهبود علائم سردرد و میگرن کمک کند.

برای انجام این ماساژ برای کاهش سردرد و میگرن، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از انگشتان خود به طور خفیف ماساژ به سر و گردن خود بدهید. همچنین، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از ماساژور سر، ماساژور گردن، یا استفاده از روغن‌های ضد التهاب و آرام بخش مثل روغن نعناع، روغن لاوندر، یا روغن چای‌سبز استفاده کنید.

مهم است که قبل از انجام هرگونه ماساژ، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است و هیچ عارضه‌ای برای شما ایجاد نمی‌کند. همچنین، اگر سردرد و میگرن شما شدید است، بهتر است به جای ماساژ، از داروهای تجویز شده توسیله پزشک خود استفاده کنید و در صورت بروز علائم جدی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

فواید ماساژ سر

– کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش اعصاب

– تسکین دردهای میگرنی و سردرد

– افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

– تنظیم فشار خون و گردش خون

-کاهش دردهای تنشی سر و گردن

– تقویت ریشه مو

– تقویت فولیکول های مو و استحکام ساقه مو

– تقویت حافظه و بهبود عملکرد سیستم مغز و ایمنی بدن

– افزایش تمرکز حافظه و هوشیاری

– افزایش و گردش اکسیژن خون به کل بدن و مغز و قلب

– بهبود علائم افسردگی و رفع کسالت های بی دلیل

– تنظیم و بهبود خواب

– خونرسانی و آبرسانی به پوسته سر و ریشه مو

– بهبود عملکرد ریه و تنظیم مشکلات تنفسی و بهبود آلرژی، آسم، برونشیت

فواید ماساژ سر-جسم سالم

آیا ماساژ دادن سر می‌تواند عوارضی داشته باشد؟

همانطور که گفته شد، ماساژ دادن سر برای کاهش سردرد و میگرن می‌تواند مفید باشد، اما در برخی موارد ممکن است عارضه‌هایی داشته باشد. برای مثال، ماساژ سر برای برخی افراد ممکن است باعث تشدید سردرد یا میگرن شود. همچنین، اگر ماساژ در مناطق حساس مثل منطقه چشم‌ها انجام شود، ممکن است باعث تحریک و تشدید علائم چشمی شود.

به طور کلی، اگر به هر دلیلی مانند داشتن مشکلات قلبی، فشار خون بالا، بیماری‌های پوستی، آسیب یا التهاب در مناطقسر، شکستگی استخوانی یا مشکلات دیگری که ممکن است تحریک شدن توسط ماساژ را به خطر بیانجامند، بهتر است از انجام ماساژ سردرد و میگرن خودداری کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

در ضمن، اگر ماساژ توسط فردی انجام شود که تجربه کافی در این زمینه ندارد، ممکن است باعث آسیب دیدن عضلات و بافت‌های نرم سر شود. لذا بهتر است برای انجام ماساژ درمانی سر به متخصصین مجرب رجوع کنید و از اینکه از تجهیزات و روش‌های بهداشتی مناسب استفاده می‌شود، اطمینان حاصل کنید.

نحوه رزرو نوبت انواع ماساژ تخصصی:

وب سایت جسم سالم در نظر دارد برای دریافت ماساژ حرفه ای، تیم متخصص خود را در اختیار شما میهمانان عزیز قراردهد. مشاوره رایگان توسط تیم متخصص ما همه روزه حتی روزهای تعطیل انجام خواهد گرفت.

این ماساژ را می‌توان به عنوان یک معجزه و مکمل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات بدن مطرح کرد. به طوری که با انجام روزانه چند دقیقه ماساژ می‌توان بدنی سالم‌تر و روانی آرام‌تر داشت لذا توصیه می شود، جهت رهایی از دردهای میگرنی، سردرد، ریزش مو و تجربه خواب خوب، خود را به یک ماساژ حرفه ای دعوت کنید و برای دریافت نوبت و اطلاعات بیشتر با تماس بگیرید.

همواره تن خود را دوست داشته باشید و تن خود را با انواع ماساژ انیس کنید.​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان