اسرار سنگ نمک در خانه

سنگ نمک در خانه-جسم سالم
مقالات

اسرار سنگ نمک در خانه

سنگ نمک یک ماده معدنی از کلرید سدیم با فرمول شیمیایی NaCl و با نام صنعتی هالیت شناخته شده است که معمولاً بی رنگ یا سفید است، اما باتوجه به مقدار و نوع ناخالصی های مواد موجود در آن ممکن است رنگ های دیگری (صورتی، آبی، نارنجی، سیاه ..) داشته باشد. نمک در بستر مواد معدنی تبخیری رسوبی و خشک شدن دریاها و اقیانوسها وجود دارد که به صورت کوه های نمک تبدیل شده که صدها متر عمق دارد. در این مقاله به بررسی فواید سنگ نمک در خانه میپردازیم

 خرید سنگ نمک از جسم سالم

فواید سنگ نمک در خانه

امروزه باتوجه به شناخت و آگاهی بیشتر افراد نسبت به مزایا و فواید سنگ نمک، ترجیح می دهند که سنگ نمک را به صورت خوراکی و غیرخوراکی یا تزئینی در خانه یا محل کار خود داشته باشند. سنگ نمک در اصل یک درمان خانگی عالی برای مشکلات فیزیکی و روحی که مناسب همه سنین است.
باتوجه به اینکه این ماده طبیعی سرشار از مواد معدنی ضروری بدن انسان و ویتامین های مفید است، بهتر است با فواید مصرف خوراکی و غیرخوراکی سنگ نمک در خانه، بیشتر آشنا شویم.

سنگ نمک یک سنگ طبیعی و منحصر به فرد است که در طب سنتی از آن به عنوان یک روش درمانی استفاده می‌شود. این سنگ باعث منفی شدن یون‌های موجود در هوا و کاهش آلاینده‌های محیطی مانند گرد و غبار، باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌شود.

برخی از فواید سنگ نمک در خانه

۱. بهبود کیفیت هوا: سنگ نمک با جذب یون‌های مثبت از محیط و تجمع آنها در خود، باعث افزایش تعداد یون‌های منفی در اطراف خود می‌شود. این تعادل یونی باعث کاهش آلاینده‌های هوای هوا مانند گرد و غبار، باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی می‌شود و در نتیجه کیفیت هوا بهبود می‌یابد.

۲. افزایش انرژی مثبت: سنگ نمک به دلیل تولید یون‌های منفی، انرژی مثبت در فضای اطراف خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد حالتی از آرامش و خوشایندی در محیط زندگی شما شود.

۳. حفظ رطوبت: سنگ نمک در خانه می‌تواند به عنوان یک رطوبت‌گیر عمل کند و با جذب رطوبت از هوا، باعث افزایش رطوبت نسبی در محیط شما شود.

۴.کاهش استرس و اضطراب: برخی از مطالعات نشان داده‌اند که حضور در محیطی که دارای سنگ نمک است، می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این اثر ناشی از افزایش تعداد یون‌های منفی و کاهش یون‌های مثبت در محیط است که بهبود حالت روحی فرد را به دنبال دارد.

۵. بهبود خواب: به دلیل کاهش آلاینده‌های محیطی و افزایش کیفیت هوا، حضور سنگ نمک در خانه می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. این بهبود خواب ناشی از کاهش عوامل مزاحم مانند صداهای ناخوشایند و نورهایمزاحم در محیط است.

۶. تقویت سیستم ایمنی: با کاهش آلاینده‌های محیطی و جلوگیری از شیوع عفونت‌ها، سنگ نمک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

۷. دکوراسیون: سنگ نمک به عنوان یک عنصر دکوراتیو، می‌تواند به زیبایی و شیکی محیط زندگی شما کمک کند.

به طور کلی، سنگ نمک یک راه بسیار ساده و ارزان برای بهبود کیفیت هوا، کاهش استرس و اضطراب، بهبود خواب و تقویت سیستم ایمنی است که می‌توان در خانه به آن روی آورد.

خرید سنگ نمک آبی

فواید سنگ نمک در خانه-جسم سالم

بهبود مشکلات تنفسی از خواص سنگ نمک 

از آنجایی که اهداف فنگ‌شویی تولید انرژی، سم‌زدایی و پاکسازی محیط است سنگ نمک معدن هم دارای همین خاصیت است که به روند رسیدن به اهداف فنگ‌شویی کمک می‌کند. خواص سنگ نمک به بهبود مشکلات تنفسی و ریه کمک می‌کند و نقش مهمی در تسکین آلرژی، آسم، برونشیت و پاکسازی محیط دارد که در روند فنگ‌شویی بی‌تاثیر نخواهد بود.

بهبود کیفیت خواب 

سنگ نمک معدن دارای مواد معدنی طبیعی است که خواص فراوانی است که تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی ذهن و بدن دارد این خواص بر روی بهبود کیفیت خواب بی‌تأثیر نیست و باعث می‌شود که خواب خوبی در محیطی که سنگ نمک معدن  قرارداده‌اید را تجربه داشته باشید.

 چشم زخم و پاکسازی محیط از انرژی منفی

نمک همچنین ممکن است برای استفاده به عنوان مراسم مقدس، با استفاده از همان دعایی که در هنگام تهیه آب مقدس استفاده می‌شود، برکت داده شود. این نمک ممکن است در یک اتاق، یا در سراسر آستانه، یا در مکان‌های دیگر به عنوان درخواست محافظت الهی، چشم زخم و پاکسازی محیط از انرژی‌های منفی پاشیده می‌شود.

 ارتباط سنگ نمک و ثروت

باتوجه به اینکه انرژی‌های منفی باعث فقر و از دست دادن پول و ثروت می‌شود، و نمک دارای یون منفی است، می‌تواند محیط را پاکسازی کرده و انرژی مثبت را در محیط افزایش دهد و خود قدم‌هایی است به سمت ثروتمندشدن.

سنگ نمک معدن در فنگ‌شویی بعنوان یکی از ابزارهای ثروت است که قراردادن آن در خانه و محل کار توصیه می‌شود.

فواید مصرف خوراکی سنگ نمک در خانه-جسم سالم سنگ نمک تزیینی

امروزه بسیاری از معدنچیان و تولیدکنندگان علاوه بر تولید خوراکی سنگ نمک به تولید محصولات غیرخوراکی و تزئینی پرداخته اند و باتوجه به فوایدی که دارد، بسیاری از مردم این محصولات را برای تزئین خانه و محل کار خود خریداری نموده و استقبال زیادی نشان داده اند:

از انواع سنگ نمک رنگی چه میدانید؟

  • باتوجه به اینکه سنگ نمک خاصیت ضدعفونی کننده ، پاک کنندگی، چربی زدایی و اسکرابی که دارد، بهتر است هنگام مسواک زدن برای خوشبوکردن دهان و رفع تیرگی و سفیدکننده دندان، شستن لباسهای آغشته به میکروب و لک و چربی، شستن میوه ها و سبزیجات، شستن سینک ظرفشویی، هنگام حمام کردن و شستن بدن، هنگام شستن صورت و آبرسانی به پوست، هنگام شستشوی سر همراه شامپو، نگهداری غذاها و میوه ها در فریزر برای مدت طولانی، غره غره کردن دهان هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا ، شستشوی دهان هنگام حراجی های لثه، … استفاده شود.
  •  بسیاری از تولیدکنندگان معدن، سنگ نمک را به صورت یک محصول تزئینی همانند آباژور، آجر تزئینی، جاشمعی، جای عود، گوی های نمک … تولید و به بازار عرضه کرده اند و این محصولات به دلیل تولید یون های منفی که دارد، می تواند امواج، انرژی های منفی محیط ناشی از آلودگی های صوتی، گرد و غبار و میکروب های موجود در هوا، ویروس های پراکنده در فضا را به خود جذب کند و تولید انرژی های مثبت می شود.- استفاده از کاسه های پرشده از سنگ نمک در گوشه اتاقها مخصوصا اتاق خواب، موجب تصفیه هوا شده و برای کسانی که ناراحتی آسم و آلرژی دارند، بسیار مفید خواهد بود.
  • استفاده از آباژورهای سنگ نمک در اتاق خواب و با گرم شدن چراغی که در آن تعبیه شده و موجب نگهداری از هورمونهای آرامش مغز شده و باعث تنظیم خواب بهتر و آرامش و افزایش میل جنسی افراد می شود.
  • استفاده از آجرهای سنگ نمک به صورت تزئینی در دیوارهای آشپزخانه و یا اتاق خواب موجب آرامش و تسکین تنش های روحی و رفع افسردگی می شود.
  • ماساژ بدن و پا با گوی های نمکی موجب تسکین دردهای عضلانی و مفاصل و به دنبال آن بهبود دردهای گودی کمر و صافی کف پا خواهد شد.
  • استفاده از آباژورهای گوی های نمکی روشن شده که تولید گرما هم دارد، در اتاق خواب موجب تصفیه هوا و دفع انرژی های منفی و خواب بهتر خواهد بود.
  •  استفاده از سنگ های نمک به صورت پودری در زمستان برای هر خانه و شرکتی ضروری است زیرا باعث آب شدن برف های پشت بام، جلوگیری از لیز شدن پله ها و مسیرهای ورودی به منزل و محل کار دارد.

فواید مصرف نمک-جسم سالم

سنگ نمک را در کجای خانه قرار دهیم؟

از قدیم الایام قرار دادن کاسه های نمک یا سنگ های نمک در گوشه های خانه بخصوص درب ورودی خانه ها، برای دفع انرژی و زخم چشم رایج بوده و تاکنون ادامه دارد ، ولی بهتر است که سنگ نمک را محل هایی قرار داده که در بیشترین رفت و آمد هستید یا در جوار کار کردن شما باشند همانند ورودی خانه یا محل کار، میز غذاخوری، میزمطالعه، اتاق خواب، کنار تلویزیون ..

.
دقت داشته باشید نظر به اینکه سنگ نمک موجب تنظیم و محافظت از هورمونهای آرامش در مغز (سروتونین و ملاتونین) است، موجب تولید آرامش و خواب بهتر می شود و پیشنهاد می شود که سنگ نمک یا آباژورهای نمکی را در اتاق خواب قرار دهید.
یکی از نکات مهمی که برای نگهداری سنگ نمک باید توجه داشته باشیم، تمیزکردن و یا شستن سطحی سنگ نمک های تزئینی و قراردادن آن در جلوی نور مستقیم آفتاب است که موجب شارژ شدن و تولید انرژی مثبت آن خواهد شد.

شاید مفید باشد: همه چیز در مورد سنگ نمک معدنی

مضرات سنگ نمک برای خانه-جسم سالم

تزیین سنگ نمک در خانه

معدنچیان و کارگاه های تولیدی، سنگ های نمک معدن را به اشکال مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. برای تزئین خانه می توانید از انواع آباژورهای تزئینی در سایزهای مختلف، آجرهای لوکس، لوستر، جاشمعی، جاعودی استفاده کنید.

طرز تهیه سنگ نمک در خانه

استخراج سنگ های معدن با هزینه ها گزافی امکانپذیر می باشد و در کارگاه های مخصوص به اشکال مختلف تبدیل می شوند و به علت خالصی بالایی که دارد فقط چند درصد خیلی کم ناخالصی آن در آزمایشگاه ها و کارگاه ها تصفیه می شود بطوریکه در آب بلافاصله حل می شود و بدون هیچ هزینه ای اضافه تر به دست مشتریان رسیده و نیازی به تهیه و نگهداری ندارد و مستقیم می توان از کارگاه ها به خانه آورد و مصرف کرد.
ولی نمک دریا به علت ناخالصی که دارد باید در خانه در دمای 90درجه، جوشانده و الک کنیم و پس از اینکه خشک شد ، مصرف کرد.

طرز تهیه و خرید انواع سنگ های نمک معدنی:

تیم متخصص وب سایت جسم سالم جهت راهنمایی و مشاوره رایگان درخصوص خواص سنگ نمک و همچنین جهت تسهیل خرید انواع سنگ های نمک معدنی (سنگ نمک صورتی، دل نمک، قرص های نمک، نمک نمکدانی، گوی های نمکی، آباژورهای سنگ نمک، جاشمعی و جاعودی …) به طور مستقیم از معدن بی واسطه با قیمت مناسب درخدمت مشتریان سلامتی خود می باشد.
جهت ثبت سفارشات نمکی و دریافت مشاوره به طور مستقیم با شماره 09212188284 در تماس باشید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان