انواع قرص نمک و خواص آن

انواع قرص نمک-جسم سالم
مقالات

انواع قرص نمک و خواص آن

مقدمه

انواع قرص نمک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع قرص‌های دارویی هستند که در درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات پزشکی استفاده می‌شوند. این قرص‌ها از مواد معدنی مختلفی تشکیل شده و می‌توانند با توجه به نوع ماده موثره، به درمان بیماری‌های مختلفی مانند فشار خون بالا، سردرد، دردهای عضلانی و مفصلی، التهابات و بیماری‌های قلبی کمک کنند. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف قرص نمک می‌پردازیم و نحوه عملکرد آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

پیشنهاد جسم سالم: خرید قرص نمک، خرید گوی نمک

قرص نمک چیست؟

دو الکترولیت، سدیم و کلرید که مواد اصلی نمک خوراکی یا قرص‌های نمک هستند. سدیم (نمک) یک ماده معدنی و هم الکترولیت است . انواع قرص نمک به دو دسته خوراکی و صنعتی تقسیم می شود. قرص های نمک خوراکی به جایگزینی سطوح پایین سدیم در بدن کمک کنند. بدن برای تنظیم مایعات در بدن به الکترولیت ها نیاز دارد و هیدراتاسیون را تضمین می کند و به عملکرد خوب بدن کمک می کند. قرص های نمک صنعتی کاربردهای فراوانی در چرخه صنعت دارند که به طور مفصل در هر قسمت توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد مقاله: نحوه انجام ماساژ سوئدی چگونه است؟

قرص نمک چیست-جسم سالم

قرص نمک صنعتی

انواع قرص نمک صنعتی یکی از انواع قرص نمک میباشد. نمک های صنعتی به عنوان کلرید سدیم که به صورت صنعتی از طریق استخراج از معدن (سنگ های نمک) یا آب دریا تولید می شود، تعریف می شود. این نمک ها بیشتر خالص شده (تصفیه و شستشو) و با مواد افزودنی بر اساس نیاز کاربرد خاص مخلوط می شوند. سنگ نمک صنعتی به اشکال شکری، دانه ای، قرص، نخودی، پودری تولید می شوند. قرص های نمک صنعتی بیشتر برای تغذیه دام، ماشین های ظرفشویی جهت شستشو، یخ سازی، کلرسازی برای ضدعفونی استخرها، یخ زدایی، حفاری، احیای رزین، فرایندهای شیمیایی … استفاده می شوند.

خرید قرص نمک صورتی از جسم سالم

قرص نمک خوراکی

سدیم (نمک) یک ماده معدنی است که برای حیات انسان ضروری است. این ماده توسط کلیه ها در بدن تنظیم می شود و در کنترل تعادل مایعات بدن نقش دارد. همچنین به ارسال تکانه های عصبی کمک می کند و بر روی عملکرد عضله تأثیر می گذارد. بدن زمانی سالم تر است که تعادل آب و سدیم درست باشد و به طور معمول، نوشیدن آب کافی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای حفظ عملکرد بهینه همه چیز در حین انجام فعالیت های روزانه کافی است.

زمانی که برای مدت طولانی از نظر بدنی فعال یا در گرما هستید، اگر قبل از یک فعالیت هیدراته نشده اید و زمانی که احتمال دارد زیاد عرق کنید، در شرایط شدید، مانند تکمیل یک ماراتن یا ساعت‌ها کار در دمای بالا، خطر از دست دادن مقادیر ناسالم آب، سدیم و سایر الکترولیت‌هایی که برای عملکرد سالم نیاز دارید، را تهدید می‌کند ، زمانی که سطح الکترولیت و مایعات در بدن شما پایین است و هنگامی که سطح مایع و سدیم به طور چشمگیری کاهش یافته است، نوشیدن آب کافی نیست. بدون سدیم و سایر الکترولیت ها، بدن شما سطح مایعات سالمی را حفظ نمی کند و آبی که می نوشید به سرعت از بین می رود.

شاید مفید باشد: کاربرد و خواص نمک صنعتی

قرص نمک خوراکی-جسم سالم

به یاد داشته باشید که هر سلول در بدن شما و هر عملکرد بدن برای سالم بودن به مایعات متکی است. مصرف قرص های نمک بدون نوشیدن مایعات زیاد می تواند باعث تجمع ناسالم سدیم شود. این کار کلیه‌های شما را مجبور می‌کند تا سدیم بیشتری را در ادرار و عرق دفع کنند، بدون اینکه احساس هیدراته شدن بیشتری داشته باشید. قرص های نمک خوراکی معدنی در دو رنگ (صورتی و سفید) تولید می شوند.

قرص های نمکی صورتی و دل نمک معدن سرشار از مواد معدنی ضروری بدن کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم، روی .. است با این تفاوت که قرص های صورتی فاقد ید و برای بیمارانی که تیروئید کم کار، کم خونی شدید، دیابت، ناراحتی قلبی، استرس و اضطراب، اسپاسم های عضلانی و مفاصل دارند، مفید است ولی قرص های دل نمک دارای مقداری ید است و برای بیمارانی که تیروئید پرکار، فشار خون پایین دارند، مفید است و برای کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی شود.

شاید دوست داشته باشید: آموزش استفاده از نمک حمام

کاربرد قرص نمک

به عنوان یک روش آبرسانی خوب برای ورزشکاران مسافت طولانی عمل میکند و به حفظ تعادل برخی الکترولیت ها کمک می کند. مصرف قرص نمک و آب سطح سدیم شما را بازیابی می کند و به شما کمک میکند مایعات بیشتری را در این فرآیند حفظ کنید. قرص‌های نمک ممکن است برای دوندگان مسافت و دیگرانی که عرق می‌کنند بی‌خطر و مفید باشند، اما برای همه یا برای هر شرایطی مناسب نیستند.
هرکسی که رژیم غذایی متعادلی دارد و ورزش های شدید و استقامتی انجام نمی دهد احتمالاً سدیم کافی برای جلوگیری از گرفتگی گرما و سایر مشکلات مربوط به گرما دریافت می کند. قرص های نمکی خوراکی معدن مناسب چاشنی های غذا است و برای خیس کردن برنج فوق العاده است. قرص های نمکی خوراکی معدن دارای طبع گرم و خشک و برای مشکلات معده و روده و بلغمی مزاجها بسیار مناسب هستند.

کاربرد قرص نمک-جسم سالم

قرص نمک برای گرمازدگی

قرص های نمک خوراکی سال هاست که بعنوان چاشنی غذا و برای درمان گرفتگی های گرمایی و بازیابی الکترولیت های از دست رفته در اثر تعریق استفاده می شود.

مصرف قرص های نمک با آب می تواند به دوندگان مسافت طولانی و سایر افرادی که در معرض خطر کم آبی بدن و گرفتگی گرما هستند ،کمک کند. مردم می توانند قرص های نمک را در آب حل کنند تا محلول ایزوتونیک بسازند.
یک قرص را در یک لیتر آب حل کنید و طبق دستور پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مصرف کنید. افرادی که برای جلوگیری از گرفتگی گرما از قرص نمک استفاده می کنند باید طبق دستور پزشک یک قرص را به صورت خوراکی مصرف کنند.
مطالعات نشان می دهد که مکمل انواع قرص نمک خوراکی به بهبود غلظت الکترولیت در جریان خون و کاهش کاهش وزن آب در طول مسابقات و تمرینات ورزشی کمک می کند. کاهش وزن که عمدتاً از آب تشکیل می شود پس از یک مسابقه استقامتی ماندگار نیست و از دست دادن بیش از حد آب – حتی به طور موقت – می تواند تأثیر منفی بر عملکرد اندام داشته باشد. توانایی کاهش میزان مایعات از دست رفته، با هیدراتاسیون مناسب و مصرف الکترولیت، می تواند این نوع فعالیت ها را کمتر خطرناک کند.

نحوه تهیه و فروش قرص نمک

سنگ نمک های معدنی (صورتی و دل نمک) پس از تصفیه و تراشیده شدن به اشکال متفاوت در بسته های متنوع تولید و به بازار عرضه می شوند. اشکال سنگ نمک معدن: گرانول، پودری مخصوص نمکدان، قرص، کریستال…  وب سایت جسم سالم انواع قرص نمک (صورتی و دل نمک ) به صورت عمده و جزء از معدن بی واسطه بطور مستقیم با نازلترین قیمت در اختیار مشتریان سلامتی خود قرار خواهد داد. برای خرید انواع سنگ نمک معدن کلیک نمائید.

قرص نمک برای گرمازدگی-جسم سالم

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان