انواع ماساژ چشم با فوت و فن

انواع ماساژ چشم-جسم سالم
مقالات

انواع ماساژ چشم با فوت و فن

اگر برای مدت طولانی با رایانه کار می کنید، یا کارهای دقیق دیگری انجام می دهید، احتمالاً متوجه می شوید که چشمان شما قبل از اتمام روز خسته می شود. تمرکز شما احتمالاً از بین می رود زیرا تمرکز به جای کار در دست انجام به چشمان شما منتقل می شود لذا پیشنهاد می شود جهت رفع خستگی چشم ها، افزایش بینایی، رفع چین و چروک های اطراف چشم و …  از انجام ماساژ چشم بی بهره نباشیم، در این مقاله درخصوص نحوه ماساژ چشم و مزایای آن می پردازیم.

برای ثبت نام کلاس آموزشی ماساژ با ما تماس بگیرید

ماساژ دور چشم

ماساژ چشم ها، ابروها و شقیقه ها یک تمرین ساده اما عالی برای رهایی از استرس چشم است. ثابت شده است که این ورزش با افزایش جریان خون در این نواحی، فشار چشم را کاهش می دهد. فشار سبکی که در طی این تمرینات احساس می‌شود، رطوبت چشم را افزایش می‌دهد که باعث تسکین چشم‌های خسته می‌شود و در واقع، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که هر زمان که ماساژ دور چشم انجام دهیم، بینایی بین 5 تا 15 دقیقه ای بهبود یافته و به افزایش گردش خون در صورت کمک کند و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به گلبول های قرمز اطراف چشم شما بدهد.

پیشنهاد چسم سالم: خرید پودر نمک، خرید پودر سفید کننده دندان

ماساژ دور چشم-جسم سالم

ماساژ 5 مرحله ای چشم:

مرحله 1: استخوان های حفره چشم را ماساژ دهید.

مرحله 2: روی نقاط فشار در شقیقه های خود فشار دهید. 

مرحله 3: فشار بین چشمان خود را کاهش دهید.

مرحله 4: شقیقه های خود را ماساژ دهید. 

مرحله 5: پشت سر را ماساژ دهید.

شاید دوست داشته باشید: همه چیز درباره ماساژ گردن

مزایای ماساژ چشم:

ماساژورهای چشم متابولیسم سلولی چشم و گردش جریان خون را افزایش می دهند، چین و چروک های اطراف چشم را صاف می کنند، خواب آلودگی و پف صورت را کاهش می دهند و پوست را تسکین می دهند. این کار در نهایت باعث روشن شدن پوست اطراف چشم  می شود و با افزایش رطوبت و آبرسانی به چشم به آن درخشندگی جوانی می بخشد.

انجام این کار احساس خوبی دارد زیرا جریان اشک و روانکاری چشم را تحریک می کند، که خشکی چشم را تسکین می دهد و به حذف گرد و غبار و سایر محرک ها کمک می کند. علاوه بر این، مالیدن چشم‌ها می‌تواند درمانی باشد، زیرا فشار دادن کره چشم باعث تحریک عصب می‌شود که ضربان قلب شما را کاهش می‌دهد و در نتیجه استرس را از بین می‌برد.

ماساژ چشم برای رفع خستگی:

ماساژور چشم یکی از موثرترین و فوری ترین ابزارهای موجود برای خواب درمانی است. ماساژ چرخشی ملایم در اطراف پیشانی، شقیقه‌ها و حدقه‌های چشم باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود و برای رفع تنش بسیار موثر است.

ماساژ ملایم ممکن است غدد میبومین را تحریک کرده و سلامت حاشیه پلک را بهبود بخشد و علائم خشکی چشم را از بین ببرد.

از مزایا ماساژ با نمک چه میدانید؟

مزایای ماساژ چشم-جسم سالم

مراحل ماساژ چشم برای رفع خستگی :

با استفاده از حرکات ضربه ای ملایم با انگشت اشاره و میانی خود (بدون کشیدن یا کشیدن)، یک دایره دور چشمان خود ضربه بزنید. ضربه زدن باعث جریان خون در ناحیه می شود. در امتداد ابروهای خود به سمت بیرون بروید، سپس در امتداد بالای استخوان گونه به سمت داخل به سمت پل بینی خود بروید و دور چشمان خود سه بار دور بزنید.

ماساژ چشم برای تقویت بینایی

ماساژ ملایم ممکن است غدد میبومین را تحریک کرده و سلامت حاشیه پلک را بهبود بخشد و علائم خشکی چشم را از بین ببرد.

و در واقع، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که هر زمان که ما ماساژ چشم انجام می دهیم، یک پنجره بین 5 تا 15 دقیقه ای بهبود یافته بینایی خواهیم داشت.

اگر می خواهید بینایی خود را بهبود بخشید، شروع به خوردن غذاهای سالم کنید، تمرینات بدنی منظم و ورزش های چشمی را انجام دهید، سیگار را ترک کنید، به اندازه کافی بخوابید و به چشمان خود استراحت دهید. غذاهایی مانند هویج و بادام توانایی های بسیار خوبی دارند که می توانند به بهبود بینایی شما بدون عینک کمک کنند.

بهتر است بدانیم که قراردادن کف دست روی چشم و صورت یک تمرین اساسی برای بهبود بینایی است که برای استراحت عصب بینایی شما طراحی شده است. برای شروع، کف دست های خود را به هم بمالید تا گرما ایجاد شود و سپس آنها را به مدت پنج ثانیه روی چشمان خود قرار دهید. این تمرین را سه بار تکرار کنید.

به طورکلی بهتر می توان گفت که مالش و ماساژ ملایم چشم ها به ترشح اشک کمک می کند و به روان شدن چشم های خشک یا خارش دار کمک می کند. مالیدن چشم ها فقط به تولید اشک برای تسکین کمک نمی کندبلکه می تواند به کاهش استرس نیز کمک کند.

شاید کاربردی باشد: راهنمای جامع ماساژ کمر

ماساژ چشم برای تقویت بینایی-جسم سالم

ماساژ چشم برای زیبایی

ماساژ دادن چشم ها بسیار آرامش بخش است و با این نوع ماساژ که نوعی از ماساژ ریلکسی میباشد میتوان زیبایی را به صورت هدیه داد. این کار را می توان با بستن چشم ها، فشار ملایم پلک های بالایی و ماساژ ملایم آن ها به صورت دایره ای با 3 نوک انگشت انجام داد. 10 حرکت در جهت عقربه های ساعت و 10 حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.

از نوک انگشتان خود نیز برای ماساژ شقیقه ها به صورت دایره ای استفاده کنید که با این کار آبرسانی، خونرسانی و مواد مغذی به اطراف چشم رسیده و همچنین زیبایی، شفافیت و رطوبت اطراف چشم و پلک ها به راحتی دیده خواهد شد و حلقه های سیاهی اطراف چشم کمرنگ و به مرور از بین خواهد رفت.

شاید مفید باشد: صفر تا صد انواع ماساژ صورت

ماساژ چشم برای افتادگی پلک

افزایش سن، خستگی و ژنتیک تنها چند عاملی هستند که می توانند منجر به این نگرانی های رایج شوند. یکی از راه های کمک به بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک و افتادگی پلک، استفاده از ماساژور چشم است.

با ماساژ چشم می توان چین و چروک های اطراف چشم و افتادگی پلک را بهبود بخشید.

یک کرم دور چشم را روی پدهای انگشت سبابه خود بزنید، سپس یکی را در گوشه داخلی هر چشم قرار دهید. با استفاده از فشار کم، انگشتان خود را در امتداد استخوان ابرو به سمت گوشه بیرونی چشمان خود بکشید، سپس اطراف استخوان زیر چشمان خود را تا زمانی که به گوشه های داخلی برگردید و حتی می توان با بالا بردن ابروها، قرار دادن انگشت زیر آن و بالا نگه داشتن آن‌ها به مدت چند ثانیه در حالی که می‌خواهید ابروها را ببندید، عضلات پلک را کار کنید. این باعث ایجاد مقاومتی مشابه وزنه برداری می شود. پلک زدن های سریع و اجباری و چرخاندن چشم نیز بر عضلات پلک تاثیر می گذارد.

ماساژ چشم برای افتادگی پلک-جسم سالم

ماساژ چشم برای کاهش سردرد

ماساژ چشم می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند. بسیاری از سردردها مرتبط با فشار بر دید، خستگی چشم، نور روشن و یا خشکی چشم هستند. ماساژ چشم می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند و در نتیجه به کاهش سردرد منجر شود.

این نوع ماساژ می‌تواند باعث بهبود گردش خون در اطراف چشم شود و این موجب کاهش خستگی و تحریک عصب‌های لایه چشمی می‌شود. همچنین، با ماساژ دادن به نقاط مختلف پیرامون چشم و چشم‌ها، می‌توان خشکی چشم را کاهش داد و احساس راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان آورد.

بنابراین، ماساژ درمانی چشم می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش سردرد و بهبود سلامت چشم مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، در صورتی که سردرد شما بسیار شدید است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

چه تکنیک‌هایی برای ماساژ چشم وجود دارد؟

برای انجام ماساژ چشم، می‌توان از چندین تکنیک مختلف استفاده کرد. در زیر به برخی از این تکنیک‌ها اشاره شده است:

1. فشار دادن به نقاط مختلف پیرامون چشم: در این روش، با استفاده از انگشتان خود، به نقاط مختلف پیرامون چشم فشار داده می‌شود. این نقاط شامل نقطه میانی ابرو، نقطه زیری چشم، نقطه بینی، و نقطه میانی پلک‌ها هستند.

2. چرخاندن چشم‌ها به صورت دایره‌ای: در این روش، با حرکت دادن چشم‌ها به صورت دایره‌ای، عضلات چشم و پیرامون آن‌ها ورزش می‌کنند.

3. ماساژ دادن به ابروها و پلک‌ها: در این روش، با استفاده از انگشتان خود، به آرامی ماساژ داده می‌شود. این روش می‌تواند به کاهش خستگی و رفع استرس کمک کند.

4. فشار دادن به نقطه زیری چشم: در این روش، با استفاده از انگشتان خود، به نقطه زیری چشم فشار داده می‌شود. این روش می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.

5. ماساژ دادن به چشم‌ها با استفاده از انگشتان خود: در این روش، با استفاده از انگشتان خود، به آرامی به پلک و چشم‌ها ماساژ داده می‌شود.

مهم است قبل از شروع به انجام هرگونه تکنیک ماساژ چشم، با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، نباید به قدری فشاری به چشم‌ها و پیرامون آن‌ها وارد شود که باعث صدمه‌رسیدگی به چشم‌ها شود.

جمع بندی

برای نتیجه بهتر و داشتن آرامش و رفع خستگی چشم ها به شما توصیه می کنیم از ماساژ چشم روزی دو بار ، هر روز صبح و شب به ازای هر چشم 1 دقیقه استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه رزرو نوبت ماساژ با تیم متخصین ما در وبسایت جسم سالم و با شماره تلفن مستقیم 09212188284 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان