تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی
مقالات

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی

مقدمه

ماساژ بنا به نوع هدف مشتری و درمانگر، انواع متفاوتی دارد. انواع ماساژ شامل: ماساژ سوئدی، تایلندی، روسی، لاکچری، ورزشی، تای ماساژ، ماساژ ریلکسی و غیره می باشد که در این مقاله به شناخت بیشتر تفاوت میان ماساژ سوئدی و ریلکسی، اهداف و فواید و مزایای این دو ماساژ به همراه تفاوت میان هر دو ماساژ می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد جسم سالم: خرید نمک صورتی، خرید نمک ساب

ماساژ چیست؟

ماساژ یک نوع درمان دستی یا همان دست ورزی و مالش است که شامل اعمال تکنیک های وسیعی از حرکات و فشارهای دستی بر روی بافت های نرم و سخت شامل عضلات، رباط ها، تاندون ها، مفاصل .. است که موجب آرامش و بهبود دردهای سطحی و عمیق بدن می شود. لمس دستان درمانگر بر روی بافت های بدن باعث واکنش فوری در مغز می شود و به محض اینکه سلول‌های عصبی پوست، فشار یا حرکتی را احساس می‌کنند، به مغز سیگنال می‌دهند که هورمون اندورفین را آزاد کند که موجب تقویت و تنظیم خلق و خوی شده و احساس آرامش را افزایش می دهد.

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی شامل تکنیک های ورز دادن طولانی بهمراه ضربات موزون سطحی و عمیق بر روی عضلات و مفاصل است. در ماساژ سوئدی تکنیک های درمانگر با هدف مستقیم بر روی عضلات عمیق و بهبود دردهای نهفته و کاهش درد و تنش می باشد.

قبل از ماساژ بهتر است که غذای سنگین و پرچرب مصرف نکنید، توصیه می شود قبل از ماساژ غذای سبک و ترجیحا سبزیجات استفاده شده و یک نوشیدنی گرم صرف ، تا بدن آمادگی ماساژ را داشته باشد.

همچنین بخوانید: تفاوت ماساژ سوئدی و تایلندی

اهداف و تکنیک های ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی، با هدف ماساژ کل بدن می باشد که معمولا از پشت یا شکم شروع و تا انگشتان پا ادامه پیدا می کند.اگر ناحیه ای دردهای بیشتری دارد به درمانگر اشاره کنید که در آن قسمت از بدن که دردناک است بیشتر دست ورزی و اعمال تکنیک ها را انجام دهد.

تکنیک و حرکات اصلی ماساژ سوئدی شامل: افلوراژها (نوازش سبک یا عمیق)، پتریساژ (ورز دادن)، تاپوتمنت (سیلی ملایم)، اصطکاکی و ضربه ای یا لرزشی که تمام این تکنیک ها برای آرامش و رهایی از تنش و درد است.

 هدف اصلی در ماساژ سوئدی درمان دردهای عمیق و اعمال تکنیک های پرفشار، سبک شدن و رهاسازی دردهای عمیق، کشش مفاصل و عضلات و افزایش انعطاف پذیری بدن می باشد.

برای ثبت نام دوره آموزشی ماساژ سوئدی کلیک نمائید!

مزایا و فواید ماساژ سوئدی

مزایا و فواید ماساژ سوئدی

– بهبود و مدیریت دردهای عضلانی و مفاصل

– افزایش جریان خون

-بهبود درد و  آسیب های عضلانی

-افزایش انعطاف پذیری

-کاهش استرس و اضطراب

– ترشح هورمون اندروفین و ایجاد آرامش

-بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن

– تنظیم خواب و بهبود کیفیت خواب

– افزایش اکسیژن خون

– بهبود دردهای نهفته و عمیق عضلات

– تحکیم استخوانها و مفاصل

ماساژ سوئدی برای چه کسانی مفید است؟

چنانچه سبک زندگیتون به گونه ای است که با استرس زیادی مواجه هستید، ورزشکاران، کسانیکه فعالیت بدنی زیادی در طول روز دارند یا اینکه روی پا بسیار می ایستند یا فعالیتشون به صورت نشسته است، توصیه می شود که از ماساژ سوئدی حداقل هفته ای یک بار بهره مند شوند.

ماساژ ریلکسی چیست؟

ماساژ ریلکسی چیست؟

همانطور که اسم این ماساژ مشخص است، ماساژ ریلکسی یک روش بهبودیابی نرم و ملایم است که تنش عضلانی را تسکین، گردش خون را افزایش و حس آرامش را به کل بدن القا می کند.

اهداف و تکنیک های ماساژ ریلکسی

بطور کلی باید گفت که انواع ماساژ براساس اهداف درمانگر و برای تأثیرگذاری بر نواحی خاصی در نظر گرفته شده و انجام می شود ولیکن درخصوص ماساژ ریلکسی بهتر است بگوئیم که ماساژ ریلکسی آرامش بخش به طور کلی بیشتر نواحی بدن را پوشش می دهد. بسیاری از درمانگران در طول ماساژ از تکنیک های آزادسازی و ریلکسی روی بافت های نرم و سخت کل بدن و نقاط عصبی تمرکز دارند و هدف اصلی از ماساژ ریلکسی، آرامش کل بدن است و در طول ماساژ از تکنیک های پرفشار استفاده نمی شود.

مزیا و فواید ماساژ ریلکسی

– بهبود تنش های عضلانی

– بهبود دردهای فیزیکی

-افزایش انعطاف پذیری و دامنه تحرک های بدنی

-کاهش استرس و اضطراب

– ترشح هورمون های آرامش آندروفین، سروتونین و دوپامین

-تنظیم خواب

– افزایش اکسیژن رسانی و خونرسانی به مغز و کل بدن

– بهبود آمادگی جسمانی

– تقویت سلامت روان و تندرستی

– تقویت سیستم ایمنی بدن

فرق ماساژ سوئدی و ریلکسی در چیست؟

فرق ماساژ سوئدی و ریلکسی در چیست؟

در ماساژ سوئدی تکنیک های متفاوتی از جمله پرفشار و یا کم فشار انجام می دهد و به آرامش نقاط دردناک و پرتنش کمک می کند و  تسکین دهنده استرس و از بین برنده درد ناشی از کشیدگی عضلات می باشد.

در ماساژ ریلکسی از تکنیک های نوازشی و تحریک خفیف عضلات با اشاره انگشتان و کف دست می باشد و برای آرامش و کاهش استرس کل بدن می باشد.

تفاوت ماساژ درمانی و ماساژ ریلکسی

ماساژ درمانی برای تأثیرگذاری بر نواحی خاصی از بدن با تکنیک های خاص در نظر گرفته می شود در حالی که ماساژ ریلکسی با اعمال تکنیک های نوازشی برای آرامش کل بدن اعمال می باشد.

آموزش جامع ماساژ درمانی سوئدی و ماساژ ریلکسی

وب سایت جسم سالم در نظر دارد برای آگاهی و شناخت بیشتر دوره های ماساژ با تیم متخصص و حرفه ای خود شما را همراهی کند. آموزش دوره های انواع ماساژ (ماساژ ریلکسی، سوئدی، بهبودیابی، روسی، سنگ داغ، صندلی ماساژ، شکلات و غیره) به صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. جهت کسب اطلاعات درخصوص آموزش انواع دوره های ماساژ و رزرو نوبت ماساژ با شماره تلفن 09212188284 تماس حاصل فرمایید.

همواره تن خود را دوست داشته باشید و خود را به یک ماساژ فول حرفه ای دعوت کنید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان