خواص نمک برای تقویت و رشد مو

خواص نمک برای تقویت و رشد مو-جسم سالم
مقالات

خواص نمک برای تقویت و رشد مو

نمک ماده ای معدنی است که از دو یون کلرید و سدیم تشکیل شده است و دارای مهمترین املاح ضروری بدن انسان است که از قرنها پیش تاکنون برای طعم‌دهی و نگهداری غذا استفاده می شود. این ماده در دباغی ها، رنگرزی، سفید کردن و تولید سفال، تهیه صابون،کلر، برای ضدعفونی کردن، سم زدایی و… استفاده شده که امروزه در صنایع شیمیایی کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله به یکی از کاربردهای مفید نمک برای مو خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید تا سلامت موی خود را با مصرف نمک تضمین کنید.

مصرف نمک برای رشد موها

مصرف سنگ نمک (هالوتراپی) به عنوان یک روش طبیعی برای رشد مو بسیار معروف است. این روش شامل نگه‌داری از سنگ نمک در اتاق به دمای گرم و خشک است که باعث تبخیر آب در اتاق و ایجاد یک محیط خشک می‌شود. این محیط خشک به دلیل افزایش تبخیر، باعث خشکی پوست سر می‌شود و باعث تحریک پوست سر و افزایش جریان خون به ریشه‌های مو می‌شود. در وبسایت جسم سالم میتوانید برای اطلاع از قیمت سنگ نمک و خرید آن به صفحه فروشگاه که در منوی بالا است سر بزنید.

به هر حال، سنگ نمک می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای بهبود سلامتی پوست سر استفاده شود. مصرف این ماده معدنی باعث تحریک پوست سر، تجدید سلول‌های پوست سر و افزایش جریان خون به ریشه‌های مو می‌شود که می‌تواند به بهبود سلامت مو کمک کند. به هر حال، بهتر است قبل از انجام هر نوع درمانی برای رشد مو، با پزشک یا متخصص مرتبط مشورت کنید.

استفاده نمک برای مو

نمک طبیعی حاوی مواد معدنی کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی، پتاسیم است که مصرف آن به صورت خوراکی برای بدن و مصرف غیرخوراکی آن برای پوست و موی سر انسان بسیار مفید است.
نمک به از بین بردن پوسته های مرده ی مو و همچنین به افزایش گردش جریان خون و برای داشتن پوست سر سالم کمک می کند. مواد محتوایی نمک، روغن و رطوبت اضافی پوست سر را جذب و از رشد قارچ و شوره سر و همچنین از ریزش مو جلوگیری و موجب استحکام ریشه مو و درخشان کننده ساقه مو می شود.
برای داشتن مویی سالم و درخشان میتوانید، در هفته دو الی سه بار (بخصوص افرادی که دارای موهای چرب هستند) یک قاشق غذاخوری نمک روی پوست سر یا داخل شامپوی خود حل و سپس آبکشی کنید. همچنین میتوانید روش ماساژ با نمک را نیز به کار ببرید تا تاثیر فوق العاده آن را تجربه کنید. برای خرید دوره های آموزش ماساژ از طریق لینک داده شده میتوانید درخواست بدهید تا قواعد آن را اصولی و حرفه ای فرا گیرید.

استفاده نمک برای مو-جسم سالم

کاربرد نمک برای مو

نمک بخصوص سنگ نمک معدنی به علت داشتن املاح معدنی غنی شده که دارد، برای رشد و استحکام مو بسیار مفید هستند. منیزیم موجود در نمک موجب تقویت و تغذیه پوست سر و و افزایش حجم مو می شود.
باتوجه به اینکه نمک دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی است، آلودگی را از موها پاک و بدون اینکه روغن های طبیعی سالم پوست سر را از بین ببرد، موجب تمیز شدن پوست سر و درخشش و استحکام ساقه مو می شود. به همین جهت بهتر است در زمان استحکام از این نمک استفاده شود. قیمت نمک حمام یا همان نمک اسپا هم برابر با شامپوهایی میباشد که در بازار فروخته می شود. در نتیجه به لحاظ قیمت میتوان گفت تفاوت چشمگیری وجود ندارد.

پیشنهاد می شود افرادی که دارای پوست سر پر چرب و یا موهای معمولی هستند، از پودر نمک آسیاب شده (بخصوص گرانول سنگ نمک معدن و نمک اسپا و حمام) در شامپوی خود استفاده کنند.
هفته ای دو یا سه بار (بر اساس چربی و شوره پوست سر) مقداری نمک داخل شامپو ریخته و پس از 5 دقیقه ماساژ دادن موهای خود را با آن شسته و سپس با آب سرد آبکشی و خشک کنید. معمولا پس از یک ماه استحکام ریشه مو و درخشانندگی ساقه موی خود را لمس خواهید کرد.

مصرف سنگ نمک برای کاهش شوره سر

مصرف سنگ نمک برای کاهش شوره سر مفید است. این روش باعث تحریک پوست سر و افزایش جریان خون به ریشه‌های مو می‌شود که می‌تواند به بهبود سلامت پوست سر کمک کند. با افزایش جریان خون به پوست سر، احتمالاً میزان شوره کاهش می‌یابد. علاوه بر این، مصرف سنگ نمک می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای کنترل شوره سر و بهبود بهداشت پوست سر استفاده شود.

کاربرد نمک برای مو-جسم سالم

فواید نمک برای مو

– افزایش و تحریک گردش خون
– از بین بردن پوسته های شوره سر
– جلوگیری رشد قارچ در پوست سر
– کاهش چربی پوست سر
– جلوگیری از ریزش مو
– استحکام ریشه و ساقه مو
– درخشان کننده ساقه مو
– ضدعفونی کننده پوست سر و ساقه مو
– رساندن مواد معدنی مغذی به پوست سر
– کاهش شکنندگی مو
– جلوگیری از موخوره و شوره
– مخصوص موهای خیلی چرب و معمولی

از کاربرد صابون نمک برای پوست چه میدانید!

مضرات نمک برای مو

لازم به ذکر است مصرف بیش از حد نمک موجب جمع شدن سدیم در اطراف فولیکول های مو شده و از رسیدن مواد مغذی ضروری به فولیکول جلوگیری می کند و موجب کاهش رطوبت مو و ایجاد خشکی و خشن و زبر شدن مو و گاها ضعیف شدن ریشه مو می شود که با ریزش مو مواجه خواهید بود.

در واقع، زمانیکه بیش از حد نمک برای تمیز کردن مو استفاده می کنید، موی شما را آسیب زده و موجب وز شدن و خشک شدن موها می شود و یا اگر موهای شما اخیراً رنگ شده باشد، اثرات بدی برای مو ایجاد می کند زیرا رنگ خودش اثرات مناسبی بر روی پوست و ساقه مو ندارد و جلوی خوشایندی برای شما نخواهد داشت.
لذا مصرف نمک برای موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده ، پیشنهاد نمی گردد.

مضرات نمک برای مو-جسم سالم

آیا مصرف سنگ نمک برای پوست سر خشک و حساس مناسب است؟

مصرف سنگ نمک برای پوست سر خشک و حساس، با توجه به خصوصیات آن، ممکن است مناسب نباشد. هالوتراپی یا مصرف سنگ نمک به دمای گرم و خشک انجام می‌شود و این ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست سر شود. بنابراین، اگر پوست سر شما خشک یا حساس است، بهتر است از مصرف سنگ نمک برای بهبود سلامتی پوست سر پرهیز کنید یا قبل از استفاده از این روش با پزشک خود مشورت کنید.

در مواردی که پوست سر خشک و حساس است، بهتر است از روش‌های طبیعی و ملایم‌تری برای بهبود سلامتی پوست سر استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از شامپو‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید و با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن زیتون، پوست سر خود را مرطوب کنید و تغذیه کنید. همچنین، از استفاده از ماسک‌های طبیعی مانند ماسک آلوئه ورا و ماسک آرگان استفاده کنید تا به بهبود سلامتی پوست سر خود کمک کنید.

نحوه خرید سنگ نمک برای مو

وبسایت جسم سالم به شما پیشنهاد می کند که برای داشتن مویی سالم و جلوگیری از ریزش موی خود از سنگ نمک معدن، بخصوص نمک صورتی استفاده کنید که بسیار برای مو مفید است. ثبت سفارشات سنگ نمک معدن صورتی به صورت پودری، گرانول، کریستالی و شکری می باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع سنگ نمک معدنی مانند خرید نمک صورتی، خرید پودر نمک، خرید نمک آبی و غیره با شماره تلفن 09212188284 تماس و مشاوره رایگان پوست و مو داشته باشید.

با مصرف سنگ نمک معدن طبیعی  موهایی شفاف، پرپشت و درخشان داشته باشید. ​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان