راهنمای جامع انواع ماساژ کمر

ماساژ کمر-جسم سالم
مقالات

راهنمای جامع انواع ماساژ کمر

مقدمه

ماساژ اصطلاحی کلی است که به فشار دادن، مالش دادن و دستکاری پوست، عضله‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها اطلاق می‌شود. تکنیک‌های ماساژ درمانی مانند ماساژ کمر از وارد کردن ضربه‌های ملایم تا فشار عمقی متغیر است و گونه‌های متفاوتی از آن وجود دارد. یکی از مشکلات و بیماریهایی که امروز اکثرا مردم با فعالیت های ماشینی و پشت میز نشستن با آن روبرو هستند و بسیار معضل شده ، دیسک کمر و فتق دیسک کمر است.

برای ثبت نام دوره آموزشی ماساژ با ما تماس بگیرید

دیسک کمر عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است به وجود آید. مهمترین علامت آن درد می باشد. درد معمولا اندام تحتانی یعنی در قسمت پشت بدن و پا و مهره های پشتی و کمری بروز می کند. فتق دیسک کمر زمانی ایجاد می‌شود که دیسک بین مهره‌ها از محل طبیعی خود خارج شود. فتق دیسک کمری می‌تواند باعث وارد شدن فشار بر اعصاب ستون فقرات و بروز درد در کمر، پاها، دست‌ها و گردن شود.

در این مقاله درخصوص ماساژ کمر و فوایدآن بر روی تسکین دردهای ناشی از دیسک کمر مفصلا شرح خواهیم داد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد جسم سالم: خرید نمک صورتی، خرید نمک ساب

ماساژ کمر-جسم سالم

ماساژ دیسک کمر

صدمات ورزشی، تمرین بیش از حد و تصادفات می تواند باعث شود کمر شما احساس سفت شدن کند. حتی فعالیت های روزمره مانند نشستن نیز می تواند باعث سفتی شود. اغلب برای جبران مشکل در قسمت دیگری از بدن دچار گرفتگی در ناحیه کمر می شوید. سفت شدن عضلات همسترینگ و سرینی نیز می تواند به این سفت شدن کمک کند.

یکی از سوالاتی که اکثر بیماران از درد کمر می پرسند این است که آیا ماساژ برای تسکین دردهای ناشی از دیسک کمر یا فتق دیسک کمر خوب است؟

ماساژ درمانی که توسط یک متخصص ماساژ مجاز انجام می‌شود، شامل استفاده از فشارها، حرکات و تکنیک‌های مختلف برای دستکاری عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن است. با هدف کاهش سرعت سیستم عصبی، ماساژ درمانی می‌تواند برای رهایی از استرس و تنش، تسکین علائم، التیام جراحات و حمایت از سلامتی استفاده شود.

ماساژ برای کمردرد که نوعی از ماساژ ریلکسی میباشد برای تسکین درد کوتاه مدت، شل کردن عضلات و  افزایش جریان خون و لنف کمک کننده است.

ماساژ بافت عمیق: بیش از 100 نوع ماساژ وجود دارد، اما اگر فتق دیسک دارید، انجام ماساژ درمانی بافت عمیق یک گزینه ایده‌آل است زیرا فشار زیادی را برای کاهش تنش و اسپاسم عمیق عضلانی که برای جلوگیری از حرکت عضلانی ایجاد می‌شود، استفاده می‌کند. این نوع ماساژ با کاهش تنش در عضلات اطراف ستون فقرات به فتق دیسک کمک می کند. با کاهش تنش عضلانی، فشار روی دیسک کاهش می‌یابد که فشردگی دیسک را کاهش می‌دهد. ماساژ منظم حتی ممکن است به جلوگیری از انحطاط دیسک در آینده کمک کند.

شاید دوست داشته باشید: دوره آموزش ماساژ سوئدی

اگر فتق دیسک را ماساژ دهید چه اتفاقی می افتد؟

دیسک یا فتق دیسک می تواند علائمی مانند بی حسی، ضعف، سفتی یا محدودیت حرکتی عضلانی ایجاد کند.

این درد ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا حرکت در موقعیت‌های خاصی به بازو یا پای شما وارد شود. درد اغلب به صورت تیز یا سوزش توصیف می شود. افرادی که فتق دیسک دارند، بی حسی یا گزگز دیده می شود

ماساژ درمانی می تواند به رهایی از سفتی در بافت عضلانی ناشی از فشردگی عصبی که باعث ایجاد درد در سایر قسمت های بدن شما می شود، کمک کند.

چگونه تنش در ستون فقرات کمری را از بین ببریم؟

به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید. باسن خود را بلند کنید و یک بالشتک محکم یا غلتک فوم را زیر آن قرار دهید. بدن خود را به طور کامل روی زمین و داخل غلتک/کوسن فوم شل کنید. این حالت را برای 30 تا 60 ثانیه نگه دارید و کشش را 3 تا 5 بار تکرار کنید و بین هر ست 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید.

سایر دوره ها: دوره آموزشی ماساژ رفلکسولوژی پا

ماساژ کمر-جسم سالم

فواید و مزایای ماساژ کمر

– افزایش دمای عضلات

– بهبود کشسانی و انعطاف بافت در اطراف مفصل می شود.

-بهبود قابلیت ارتجاعی بافت و انعطاف پذیری مفاصل

– کاهش سفتی و درد و تنش عضلات و افزایش دامنه حرکتی عضلات و مفاصل

-رفع گرفتگی عضلات و اسپاسم

-کاهش استرس و افزایش آرامش

– بهبود گردش جریان خون

– افزایش انرژی و بهبود سطح هوشیاری.

– کاهش ضربان قلب و فشار خون.

– بهبود عملکرد سیستم ایمنی.

– بهبود دردهای سیاتیک

– افزایش میزان ترشح هورمون اندروفین و آرامش

– بهبود و تنظیم خواب

سایر دوره های ما: آموزش ماساژ سر و گردن

ماساژ برای کمردرد

ماساژ کمر عمدتاً بر روی طیف وسیعی از عضلات واقع در اطراف ناحیه تحتانی ستون فقرات تمرکز دارد. تکنیک هایی مانند طب فشاری، ورز دادن، رهاسازی میوفاشیال، انقباض و حجامت برای کمک به درمان طیف وسیعی از آسیب ها و شرایط استفاده می شود.

بهترین ماساژ برای کمردرد، ماساژ دیپ شیاتسو، سوئدی و رفلکسولوژی است.

ماساژ کمر طب سنتی

وقتی ستون فقرات و کمر را ماساژ می دهید چه اتفاقی می افتد؟

-بهبود رساندن مواد مغذی به ستون فقرات

-کاهش التهاب و ساییدگی بیشتر غضروف بین ستون فقرات

– کمک به کاهش درد و ناراحتی

– گردش خون بهتر در عضلات سفت و تحریک شده

– کاهش التهاب و درد و بهبود تحرک

یکی از روش های رفع اسپاسم عضلانی و کمر، انجام ماساژ سنتی یا همان دلک و غمز،  قوی و طولانی در کل بدن است تا با گرم کردن اندام ها باعث جابجایی و رقیق تر کردن خون و رفع اسپاسم عضلانی شود.

در این روش بهتر است از روغن های گیاهی با دانسیته پایین مانند روغن زیتون بودار و یا روغن بابونه با پایه روغن زیتون استفاده کرد.

با گذشت سن عضلات بدن به دلیل عدم خون رسانی و ضعف اندام هایی مانند کبد، طحال و قلب تحلیل رفته و نرم می شوند یکی از بهترین روش ها برای سخت و محکم کردن بافتهای عضلانی بخصوص در زیر بازو ، کشاله ران و شکم، ماساژ طب سنتی یا همان دلک و غمز به صورت قوی و طولانی و بکار گیری روغن های گرم با برای قوام پوست و عضلات است.

ماساژ کمر-جسم سالم

ماساژ کمر برای بارداری

متخصصان با اجتناب از نقاط فشار مرتبط با لگن، مچ دست، دست ها و مچ پا در امان هستند. به دلیل خطر لخته شدن خون در دوران بارداری، اجتناب از ماساژ بافت عمیق در پاها نیز مهم است. از طرف دیگر، ماساژ بافت عمیق می تواند برای کمر، شانه ها و پاهای شما شگفتی ایجاد کند.

به طور کلی ماساژ درمانی در دوران بارداری فواید بسیاری از جمله احساس تندرستی، بهبود آرامش و خواب بهتر را به همراه دارد. اما برخی از تکنیک ها و نقاط ماشه ای در بدن می توانند باعث انقباضات و زایمان زودرس شوند، بنابراین جستجوی متخصص امری حیاتی است.

ماساژ کمر در دوران بارداری به آهستگی و به همراه روغن های ضروری برای تسکین درد و اسپاسم های عضلانی کمر با روغن های پایه و سبک انجام شود.

در دوران بارداری کدام قسمت را نباید ماساژ داد؟

در اوایل بارداری ماساژ خیلی زود ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود، حتی به طور بالقوه سقط جنین. استفاده از ماساژ در سه ماهه اول بارداری توسط اکثر متخصصان ماساژ توصیه نمی شود. نقاط فشار روی بدن زن ممکن است به طور تصادفی باعث ایجاد انقباضاتی شود که هم برای مادر و هم برای کودک خطرناک است. نقاط ممنوعه ماساژ در دوران بارداری، لگن، مچ دست، مچ پا باعث سقط یا زایمان زود رس می شود.

چه روغنی را در بارداری ماساژ دهیم؟

اگر به دنبال بهترین روغن برای ماساژ دوران بارداری هستید، روغن هسته انگور می تواند انتخاب مناسبی باشد. این روغن نه تنها صاف و ابریشمی است، بلکه بوی کمی دارد. تحقیقات بیشتر همچنین نشان داده است که می‌تواند پوست را نرم‌تر و الاستیک‌تر کند، بنابراین از ایجاد علائم کشیدگی نیز جلوگیری می‌کند.

روغن ماساژ-جسم سالم

آموزش ماساژ کمر

همه ما توانایی کار زیادی را داریم و همه نیاز به استراحت داریم! این جایی است که ماساژ وجود دارد! این یک راه حل خوب است و می تواند درد کمر شما را تسکین دهد و آرامش ذهن شما را به ارمغان بیاورد، بنابراین اجازه دهید برخی از انواع ماساژ که می توانید برای کاهش درد کمر استفاده کنید را توضیح دهیم، ما این مسائل را با شما به اشتراک می گذاریم و انواع ماساژ که می توانید از آن برای تسکین عضلات کشیده در پشت و کمر خود استفاده بکنید را می گوییم.

تسکین درد کمر با گوی ماساژ نمکی

بر روی کمرتان دراز بکشید، زانوها را باید خم و کف پاها روی زمین باشند، باسن خود را بلند کنید و 2 عدد توپ تنیس یا گوی نمک را زیر کمر خود قرار دهید، 60 ثانیه بی حرکت بمانید، شما می توانید با حرکت دادن توپ ها در اطراف هدفتان قسمت های مختلف عضلات  را بازی دهید و نقاط مختلفی را برای تنش پیدا کنید می توانید به پایین و بالا حرکت کنید، مراقب باشید که غلت نزنید و ستون فقرات خود را به توپ تنیس یا گوی نمک فشار ندهید.

2-تسکین درد کمر با حوله گرم

3- تسکین درد کمر با سنگ داغ یا سنگ نمک

4- تسکین درد کمر با ماساژ شیاتسو (فشار عمیق در عضلات کمری)

5- تسکین درد کمر با ماساژ تایلندی و یوگا

ماساژ کمر-جسم سالم

ماساژ کمر درمانی برای افرادی با شغل‌های نشسته

ماساژ کمر می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای افرادی که برای مدت طولانی در حال نشستن هستند، مفید باشد. نشستن برای مدت طولانی می‌تواند باعث فشار و تنش بر روی عضلات کمر و بافت‌های اطراف آن شود که می‌تواند منجر به درد کمر شود. با انجام ماساژ کمر، فشار و تنش این عضلات کاهش می‌یابد و احتمال بروز درد کمر کاهش می‌یابد. همچنین، در کنار ماساژ کمر، انجام تمرینات ورزشی مناسب و بهره‌گیری از صندلی‌های اداری مناسب و قابل تنظیم نیز می‌تواند به کاهش درد کمر در افرادی که برای مدت طولانی در حال نشستن هستند، کمک کند.

رزرو انجام ماساژ درمانی 

ماساژ یک روش عالی و غیر تهاجمی برای تسکین تنش کمر و درد ناشی از آن است. ماساژ درمانی برای کمردرد نیز می‌تواند یک تکنیک آرامش بخش بسیار مفید باشد، زیرا اندورفین را آزاد می‌کند که باعث ایجاد احساس سرخوشی و شادی در مغز می‌شود.

جهت ثبت رزرو نوبت دهی انجام انواع ماساژ درمانی (بانوان و آقایان) از طریق وب سایت جسم سالم و یا می توانید با شماره تلفن مدیر وب سایت 09212188284 در ارتباط باشید.

همواره با یک ماساژ عالی دردها را از خود دور و آرامش را به تن خود هدیه دهید.​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان