صفر تا صد انواع ماساژ صورت

انواع ماساژ صورت-جسم سالم
مقالات

صفر تا صد انواع ماساژ صورت

مقدمه

ماساژ صورت تکنیکی است که شامل استفاده از دست یا ابزاری برای ماساژ ملایم پوست صورت می شود، به افزایش گردش خون کمک می کند، عضلات صورت را شل می کند، پف را کاهش می دهد و درخشندگی سالمی را ارائه می دهد. متخصصان مراقبت از پوست، ماساژ صورت را ۲ تا ۳ بار در هفته برای پوستی درخشان توصیه می کنند.

ماساژ روزانه صورت به سلامت پوست کمک می کند و در عین حال عضلات صورت شما را آرام می کند. این یک اثر آرامش بخش و جوان کننده دارد و به شما کمک می کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید.

ایده آل است که هم صبح و هم عصر وقت بگذارید، اما یک ماساژ سریع صورت چند بار در هفته همچنان به شما کمک می کند از فواید آن بهره مند شوید.

برای دوره آموزشی ماساژ تماس بگیرید

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

وقتی 30 ساله می شوید بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. اثرات آن پس از چندین سال قابل توجه است. اگرچه این یک فرآیند طبیعی است، اما می توان با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، آلودگی، عادات بد و انتخاب رژیم غذایی نامناسب سرعت آن را افزایش داد. در حالی که امکان تسریع از دست دادن کلاژن وجود دارد، کاهش سرعت آن نیز امکان پذیر است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و خوردن بیش از حد قند باعث کاهش سطح کلاژن می شود که می تواند بیشتر بر علائم پیری تأکید کند.

ماساژ صورت باعث افزایش اکسیژن و جریان خون در پوست می شود. این کار نه تنها باعث کاهش پف‌کردگی می‌شود، بلکه رنگ پوست و ظاهری روشن‌تر ایجاد می‌کند. این ماساژ همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می شود که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. می توانید آن را “لیفت طبیعی صورت” بنامید.

آموزش ماساژ صورت در جسم سالم

ماساژ صورت برای کلاژن سازی-جسم سالم

منابع کلاژن ساز خوراکی

خوردن غذاهای غنی از ویتامین C و اسیدهای آمینه، امگا 3 می تواند سطح هیالورونیک اسید و کلاژن را در بدن افزایش دهد زیرا هر دو برای پوست مهم هستند. غذاهایی مانند پرتقال، فلفل قرمز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی و توت فرنگی همگی سرشار از ویتامین C هستند.

آب قلم، آبگوشت استخوان در صدر فهرست منابع غذایی حاوی مقادیر بالایی کلاژن قرار دارد. می توانید آب استخوان را از فروشگاه مواد غذایی بخرید یا خودتان آن را درست کنید. برای تهیه آبگوشت استخوان در خانه، به سادگی گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ یا استخوان ماهی را در آب بپزید.

مصرف روغن های ضروری برای رشد کلاژن عبارتند از: بابونه، اکالیپتوس، کندر، علف لیمو، گل شمعدانی، گل رز و چوب صندل، دانه هویج، لیمو، کندر، شمعدانی و نرولی. این روغن ها برای تجدید سلول های سالم پوست بسیار مفید هستند.

آشنایی با دوره ماساژ سوندی

نحوه ماساژ دادن صورت برای کلاژن سازی

یک ماساژ ساده هم می تواند حافظه عضلانی را تقویت کند و هم تولید کلاژن را تحریک کند. ماساژ آرام ماهیچه های صورت، روزانه نیز می تواند گردش خون را تقویت کند و پوست را شاداب و جوان تر نشان دهد.

به سادگی فشار متوسط (نه سنگین) را با حرکات دایره ای در امتداد گونه ها، چانه و پیشانی اعمال کنید.

ضربه زدن به پوست صورت در روز به طور منظم فقط پنج دقیقه،  با تحریک تولید کلاژن، صورت را حجیم می کند و چین و چروک ها را صاف می کند. فعالیت غدد چربی و عرق را متعادل می کند.

با این روش، رشد کلاژن جدید ممکن است بین 4 تا 12 هفته طول بکشد.

متخصصان توصیه می کنند این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید، و توصیه می کنند که همیشه ابتدا چند قطره روغن یا سرم صورت را صاف کنید بعد پوست خود را بکشید.

ماساژ صورت برای لاغری

بدون جراحی پلاستیک یا لیفت صورت ، تنها چیزی که نیاز دارید ماساژ صورت است تا چربی صورت را در کمترین زمان کاهش دهید.

صورت ما نیز دارای غدد لنفاوی متعددی است. سیستم لنفاوی بدن بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن ما است. مایعی به نام لنف را تخلیه می کند تا به جریان خون ما برگردد. علاوه بر این، مواد زائد بدن را نیز از بین می برد و گلبول های سفید خون را حمل می کند که به جلوگیری از هر نوع عفونت کمک می کند.

آیا متوجه شده اید که وقتی برای قرار ملاقات اسپا صورت می روید، ماساژور چندین بار صورت شما را در نقاط خاصی فشار می دهد؟

خوب، به این دلیل است که این نقاط به تنظیم جریان خون کمک می کنند، به همین دلیل پوست ما روشن تر و سفت تر می شود. نه فقط این، فشار دادن منظم این نقاط می تواند به کاهش چربی صورت نیز کمک کند.

ماساژ صورت برای لاغری-جسم سالم

نحوه ماساژ صورت برای لاغری

ماساژ دادن صورت با یکی از روغن های زیتون، آرگان، آلوورا، کنجد، بادام شیرین بر روی چربی های صورت بی تأثیر نخواهد بود.

10 نقطه صورت را تا 10 دقیقه به مدت 10 روز به روش زیر ماساژ دهید تا چربی صورت کاهش یابد .

1- شروع گوش از سمت صورت

2-  پشت گوش

3- انتهای گوش و شروع خط فک

4- پشت سر

5- جایی که گردن و چانه شما به هم می رسند

6- نوک چانه

7-  پشت گردن

8- کنار گردن

9-  ناحیه گردن درست زیر گوش

10  جلوی گردن

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام فشار دادن این نقاط روی صورت به خاطر بسپارید:

– فشار کمتری وارد کنید

– دست های خود را آرام نگه دارید

– مناطق متورم یا عفونی را ماساژ ندهید

-پس از ماساژ، مایعات اضافی بنوشید، به طور ایده آل 2 تا 4 لیوان آب

– مقداری روغن را روی صورت یا انگشتان بمالید تا حرکات نرم‌تر شود

– از انگشت اشاره و وسط هر دو دست خود استفاده کنید. برای برخی از نقاط مانند پشت گردن و غیره، می توانید از انگشت شست خود نیز استفاده کنید.

اگر فعال بمانید ورزش و رژیم غذایی سالم داشته باشید، متوجه خواهید شد که ادغام این دو با ماساژ صورت به شما کمک می‌کند تا به نتایج فوری برسید.

ماساژ صورت برای چاقی

ماساژ صورت می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های کمکی در کاهش چاقی صورت مطرح شود. اما مهم است که بدانید ماساژ صورت تنها به تنهایی کافی نیست و باید با تغییر در رژیم غذایی و فعالیت بدنی همراه شود.

برای انجام ماساژ صورت بهتر است از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. ماساژ صورت با روغن به دلیل خواص آن برای پوست، می‌تواند مؤثرتر باشد.

نحوه ماساژ صورت برای چاقی

برای انجام ماساژ صورت، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1. با شستشوی دست‌ها، صورت خود را تمیز کنید.

2. روغن را به صورت یکنواخت روی صورت خود بمالید.

3. با استفاده از انگشتان خود، به آرامی و با حرکت‌های دایره‌ای ماساژ به صورتتان بدهید. از پایین به بالا و از داخل به خارج صورتتان حرکت کنید.

4. برای ماساژ دهان، با استفاده از انگشتان خود به آرامی از داخل به خارج دهان حرکت کنید.

5. ماساژ را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

مهم است که در انجام ماساژ صورت، حرکاتتان آرام باشد و فشار زیادی به پوستتان وارد نکنید. همچنین، برای داشتن نتایج مطلوب، بهتر است هر روز این ماساژ را انجام دهید.

ماساژ صورت برای پاکسازی

وقتی صحبت از مراقبت از صورت می شود، ملایم ترین کلمه ای است که باید به خاطر بسپارید. پوست صورت ظریف است و برای حفظ سلامت آن نباید در معرض عوامل خشن قرار گیرد. ماساژ صورت که جزو محبوب ماساژ بانوان به حساب می آید یکی از ملزومات روتین برای آنها است.

نحوه ماساژ صورت برای پاکسازی

بهترین راه برای تمیز کردن صورت داشتن یک برنامه روتین است. قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که با انگشتان خود ملایم هستید و از محصولاتی استفاده نکنید که پوست را خیلی سخت خراش یا مالش می دهند. هنگام استفاده از پاک کننده صورت، فقط انگشتان خود را روی صورت بکشید تا پخش شود و به آرامی مالش دهید. پس از شستشو، فقط صورت را با یک حوله نرم خشک کنید و از مالش خودداری کنید.

تمیز کردن صورت آنقدر کار اساسی است که در بیشتر مواقع آن را بدیهی می دانیم. ما از کرم ها و آرایش برای درخشندگی و زیبایی صورت استفاده می کنیم، اما وقتی نوبت به پاکسازی مناسب صورت می رسد، تمایل داریم از میانبرها استفاده کنیم.

آب و صابون بهترین راه حل برای بسیاری از افراد در مورد پاکسازی صورت است. وقتی صورت را تمیز می کنیم، سعی می کنیم کثیفی جمع شده در طول روز را از پوست و منافذ خارج کنیم.

پاک کردن آرایش کافی نیست. برای پاکسازی صورت باید از محصولی استفاده کنید که برای پاک کردن کثیفی های صورت و همچنین بدانید چگونه صورت خود را به درستی تمیز کنید تا از رشد باکتری ها و عفونت ها روی پوست صورت جلوگیری کنید. باکتری ها و تجمع کثیفی روی پوست صورت می تواند منجر به بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش، جوش های سرسیاه و غیره شود.

ماساژ صورت برای پاکسازی-جسم سالم

ماساژ صورت با ماساژور دستی

قبل از انجام ماساژ صورت ، دستها و صورت با آب ولرم  شسته و خشک شود، سپس با روغن های پایه مقداری صورت را چرب کنید و سپس ماساژ انجام شود.

نحوه ماساژ دادن صورت با ماساژو دستی 

از یک حرکت دایره ای برای مالیدن انگشتان خود به شقیقه ها استفاده کنید. از کف دست و نوک انگشتان خود برای ماساژ دو طرف صورت خود استفاده کنید، از چانه شروع شده و به سمت پیشانی حرکت کنید. سپس دستان خود را به سمت پایین بلغزانید. انگشتان حلقه خود را فشار داده و به استخوان ابروی خود بکشید.

شناخت ابزار ماساژور صورت که در بازار یافت می شود:

سنگ گواشا، گوی سنگ نمک، سنگ نمک، غلتک سنگ رولی، گوی های تراش خورده و فرم V شکل فلزی، ماساژورهای دستی تیغه دار یا برس شکل

پیشنهاد جسم سالم: خرید دل نمک، خرید سنگ نمک

مزایای ماساژ صورت با ماساژور دستی و خانگی

– افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات

– آرامش عضلات صورت و چشم

– بهبود چین و چروک صورت و دور چشم

– بهبود خستگی های چشم

– بهبود سردرد شدید و درد صورت

– کاهش استرس و اضطراب و اختلالات عصبی

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی به حذف چربی اضافی، آرایش، عرق، کثیفی و سلول های مرده پوست از روی پوست شما کمک می کند. پوست شما را شاداب می کند و به پوست شما فرصت نفس کشیدن می دهد.

پیشنهاد می گردد، قبل از انجام پاکسازی صورت ابتدا  ماساژ سر و صورت انجام داده تا پوست را برای شروع عملیات پاکسازی آماده کنید تا نتیجه مطلبوتری بهمراه داشته باشد. نحوه ماساژ صورت را در همین مقاله مفصل توضیح داده ایم.

ماساژ صورت با قاشق

بعضی از متخصصان پوست می گویند که : استفاده از قاشق‌های خنک زیر چشم‌ها می‌تواند به کاهش پف‌کردگی کمک کند زیرا دمای خنک رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و فشار قاشق بر روی پوست تخلیه لنفاوی مایع اضافی را افزایش می‌دهد، چین و چروک های پوست را کاهش می دهد و انجام منظم این کار در درازمدت باعث می‌شود چهره‌ای سفت‌تر و خوش فرم تری داشته باشید.

نحوه ماساژ صورت با قاشق

ابتدا صورت خود را تمیز کنید و از روغن صورت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.ماساژ را از مرکز پیشانی خود شروع کنید، پوست خود را کشیده نگه دارید و در حالی که فشار ملایمی وارد می کنید، قاشق را به سمت بالا حرکت دهید.

در مرحله بعد، گونه خود را محکم نگه دارید و قاشق خود را روی خط فک خود فشار دهید و آن را به سمت گونه خود حرکت دهید.ماساژ ملایم و دورانی قسمتهای مختلف صورت و گردن به شرح ذیل با قاشق امکانپذیر و موثر خواهد بود:

 بر روی پلک، پشت و زیر چشم، شقیقه ها، اطراف لب، کناره های بینی، خطوط خنده، ابروها، غبغب، عضلات گردن و گوش، عضلات بالای سینه

پاکسازی صورت چیست-جسم سالم

ماساژ صورت برای رفع خستگی

موثرترین خواص ماساژ رفع خستگی های کل بدن و عضلات است یکی از روش های خلاص شدن از خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه و افزایش آرامش جسم و ذهن، ماساژ سر و صورت است.

نحوه ماساژ صورت برای رفع خستگی

برای ماساژ صورت، از انگشت شست و اشاره خود استفاده کنید تا به آرامی ابروهای خود را از گوشه های داخلی به بیرون فشار دهید. پنج بار تکرار کنید. سپس انگشت اشاره و میانی خود را بردارید و به مدت چند ثانیه با حرکات دایره‌ای روی شقیقه‌ها بمالید تا هر گونه تنش از بین برود. در مرحله بعد، با استفاده از همان انگشتان، به آرامی آنها را زیر چشمان خود، به سمت مرکز صورت، و سپس بالا و روی ابروهای خود بکشید تا شکل دایره ای ایجاد کنید.

پنج بار تکرار کنید. و در نهایت، نوک انگشتان خود را از شقیقه‌ها به سمت دو طرف صورت و گردن خود حرکت دهید تا مایعات انباشته شده را دور کنید و بند انگشتان خود را بردارید و روی گونه هایتان از بینی تا گوش ها بکشید.

به خاطر داشته باشید که در ماساژ صورت برای رفع خستگی، ماساژ نقاط ذیل ضروری است:

پیشانی، ناحیه چشم ها، گونه ها، اطراف دهان، اطراف گوش، اطراف بینی، فک و چانه، گردن

ماساژ صورت برای لک صورت

تحریک پوست از طریق ماساژ ممکن است به تقویت گردش خون و کاهش ظاهر آکنه و لک های قهوه ای کمک کند. البته تحقیقات خاصی که شواهدی از ماساژ صورت در بهبود آکنه و لک های قهوه ای ارائه می دهد، محدود است.

یکی از راه‌های کاهش جای زخم، مرطوب کردن و ماساژ دادن بافت اسکار و نواحی اطراف آن در حال رشد، به مدت 5 تا 10 دقیقه در روز است. این به تحریک جریان خون، شل شدن بافت های مجاور و صاف کردن برجستگی ها کمک می کند و برای بازسازی اسکار و کمرنگ شدن لک های قهوه ای خوب است.

ماساژ منظم صورت همچنین می تواند به کاهش خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره و رنگدانه کمک کند. گردش خون را بهبود می بخشد و منجر به افزایش تولید کلاژن می شود که به ساخت ساختار پوست کمک می کند.

نحوه ماساژ صورت برای لک صورت

از انگشتان خود در حرکات دایره ای استفاده کنید و قسمتهایی از صورت را که لک دارد، به آرامی ماساژ دهید. اگر پوست حساس، مستعد آکنه، جوش، لک یا چرب دارید، با فشار ملایم ماساژ دهید.

برخی افراد به همراه ماساژ از روغن‌های مخصوص مراقبت از پوست  و سرم های روشن کننده استفاده می‌کنند، که در روند بهبود رفع لک بی تأثیر نخواهد بود.

ماساژ صورت برای رفع خستگی-جسم سالم

ماساژ صورت برای رفع خط خنده

هنگامی که لبخند می‌زنید، خواهید دید که بر قسمت‌هایی از صورت شما، خطوطی نقش می‌بندد. این خطوط، همان خط لبخند است. طبیعی است که وقتی خنده‌ی خود را جمع می‌کنید، دیگر شاهد این خطوط بر روی صورت خود نیستید. اما با بالا رفتن سن، کم شدن آب پوست و همچنین شل شدن پوست، ممکن است شاهد این باشیم که پس از جمع کردن لبخند، خطوط لبخند همچنان مهمان صورتمان هستند.

طبیعی است که هیچ‌کس پوستی با خط و چروک را به پوست صاف ترجیح نمی‌دهد. برای از بین بردن این خط لبخند، راه‌های مختلفی وجود دارد. از عمل‌های زیبایی و تزریق ژل گرفته تا مصرف محصولاتی که در راستای سفت شدن و آبرسانی پوست عمل می‌کنند.اما امروزه یکی از روش های پیشگیری یا رفع خط خنده ، ماساژ صورت است.

نحوه ماساژ صورت برای رفع خط خنده

در حالی که انگشتان خود را خم کرده اید، بند انگشتان انگشت اشاره خود را تا انتهای خط خنده خود فشار دهید. صورت خود را منقبض کرده و به سمت بالا و خارج ماساژ دهید و خطوط را دراز کنید. در حالی که دستان خود را به سمت بالا می برید، این حرکت را تکرار کنید. این حرکت ماساژ شبیه مالیدن چشم است.

ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست

مزیت اصلی ماساژ صورت قطعاً توانایی آن در بهبود ظاهر کلی پوست است و می توان از ماساژ دستی، یا یک دستگاه ماساژ تحریک کننده یا یک کرم برای انجام این فرآیند استفاده کرد. گفته می شود ماساژ روزانه صورت برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست مفید است.

ضربه زدن به صورت بطور منظم می تواند به شما در مبارزه با پیری پوست کمک کند!

ماساژ به تخلیه لنفاوی کمک می کند و عضلات تنش در صورت را شل می کند و باعث کاهش بیشتر خطوط و چین و چروک های اولیه می شود و آن را راهی عالی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست می دانند. ماساژ صورت می تواند به کاهش پف صورت، روشن کردن پوست و کانتور و بلند کردن پوست کمک کند.

به بیان ساده، ماساژ صورت می تواند به تحریک عضلات صورت کمک کند و در نتیجه به رساندن اکسیژن به آن ناحیه کمک کند. این بدون شک شکل طبیعی مراقبت از پوست ضد پیری است زیرا جریان خون بیشتر به معنای درخشش سالم و طبیعی برای پوست است.

ماساژ صورت برای رفع خط خنده-جسم سالم

نحوه ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست

با انگشتان شست، از پیشانی به پایین تا چانه، پوست خود را با حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. این حرکت به افزایش تولید پروتئین های پوستی مانند الاستین و کلاژن کمک می کند که از افتادگی پوست جلوگیری کرده و همچنین آن را درمان می کند که هر دو اثر ضدپیری برای پوست دارند.

تکنیک مناسب برای ماساژ صورت برای ضد پیری باید استفاده شود. همیشه رو به بالا است مثل اینکه شما پوست را لیفت می کنید. نه دایره ای است و نه فشار بیش از حد بر روی پوست و بدانید که ماساژ ایده آل زمانی است که فشار مناسب را بدون اصطکاک وارد کنید تا بتواند روند تخلیه لنفاوی را تسریع کند و پوست را التیام بخشد.

 

خلاصه

همه ی ما دوست داریم که پوستی زیبا و جوان، اندامی مناسب بدون درد داشته باشیم و باید بدانیم که اضافه وزن می تواند سلامت جسم و پوست، روح و اعتماد به نفس شما را به خطر بیندازد.

یادآوری می شود که ماساژ به همراه ورزش و یک رژیم مناسب غذایی، روشی مؤثر برای حفظ تعادل وزن، داشتن پوستی زیبا، اندامی خوش فرم،  شادابی، جوانی و آرامش به همراه خواهد داشت.

اما آیا تا به حال در مورد فواید ضد پیری ماساژ فکر کرده اید؟ آیا بدنی سالم و بدون درد با ماساژ را تجربه کرده اید؟ آیا ماساژ را امتحان کرده اید؟ آیا با ماساژ خواب راحت داشته اید؟

وب سایت و پیج جسم سالم به شما کمک می کند که جوان سازی و آرامش وتسکین جسم و روح خود را با انواع ماساژ تجربه کنید.

جهت رزرو سانس های ماساژ، ثبت سفارش پکیج های آرامش و همچنین آموزش ماساژ به وب سایت جسم سالم مراجعه و یا با شماره تلفن 09212188284 در تماس باشید.​

دیدگاه (2)

  1. […] صفر تا صد ماساژ صورت را از دست […]

  2. […] شاید مفید باشد: صفر تا صد انواع ماساژ صورت […]

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان