طرز استفاده از نمک بدن

طرز استفاده از نمک بدن
مقالات

طرز استفاده از نمک بدن

استفاده از نمک بدن به دو صورت خوراکی و غیرخوراکی (صنعتی و تزئینی) است و به علت دارا بودن مواد معدنی (کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، روی، …) ضروری بدن انسان، بعنوان نمک طعام و چاشنی غذاها برسر هر سفره ای وجود دارد و البته در این مقاله به یکی از پرکاربردترین نمک غیرخوراکی یعنی نمک بدن، می پردازیم.

نمک بدن چیست؟

نمک های بدن یا همان نمک حمام و اسپا که معمولاً از سولفات منیزیم یا نمک دریا و معدن ساخته شده و به راحتی در آب گرم حل و از قدیم، مصرف نمک بعنوان روشی آسان و ارزان و برای تسکین دردها و استرس ها و بهبود بیماری های روحی و جسمانی استفاده می شد.

نمک باتوجه به خاصیت ضدعفونی کننده و شل کنندگی که دارد برای شادابی و لطافت پوست بدن و دردهای عضلانی بسیار مفید و باارزش است. امروزه مصرف نمک برای پاکیزگی بدن بعنوان نمک حمام و اسپا در بازار شناخته شده است و خرید نمک اسپا جزو کالای مصرفی در صنعت محسوب میشود.

شاید مفید باشد: کاربرد صابون نمک برای پوست

نمک بدن-جسم سالم

فواید استفاده از نمک بدن

– دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده
– ضد خارش و حساسیت های پوستی
– اسکراب و لایه بردار قوی
– بهبود و افزایش گردش جریان خون
– درخشان کننده پوست
– سرشار از مواد معدنی طبیعی کلسیم، منیزیم، آهن، روی …
– ضد التهابات پوستی
– از بین برنده لکه های قهوه ای پوست
– افزایش جریان آب و رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست
– از بین برنده بوی بد بدن و تنظیم تعریق بدن
– کلاژن ساز و سفت کننده پوست
– از بین برنده پوست های مرده و ترمیم کننده و شاداب کننده پوست
– موجب نرم شدن پوست بدن و رفع خشکی دست و پا می شود
– رفع تیرگی های بدن
– مختص ترمیم خشکی پوست ناحیه زانو، آرنج، دست و پاها
– نشاط آور و آرامش بخش
– بهبود سردرد، اضطراب و استرس های ناشی از فعالیت های روزانه
– شل کننده عضلات و بهبود اسپاسم های عضلانی و مفاصل
– بهبود دردهای عضلانی و مفاصل
– تنظیم و بهبود خواب
– اکسیژن رسانی به خون
– بهبود عفونت های زنان
– بهبود یبوست و مشکلات گوارشی

از ماساژ با نمک چه میدانید

کاربرد نمک بدن

امروزه مردم نمک بدن را به عنوان نمک حمام و اسپا می شناسند که میتوان به صورت پودری، گرانول،گوی، مکعبی (صابون) و یا به صورت اشکال تزئینی خریداری کنید.
مواد معدنی نمک بدن پس از اینکه در جریان آب قرار می گیرند، بلافاصله در آب پودر و حل شده که میتوانید در حمام از آن برای شستشوی بدن استفاده و لذت حمام کردن را تجربه کنید.
نمک بدن باتوجه به اینکه دارای مواد معدنی (بخصوص منیزیم) است، موجب شل شدن عضلات و بهبود اسپاسم های عضلانی و مفاصل می شود.
– پودر یا گرانول نمک بدن را می توان در حمام، برای تمیزکردن بدن و صورت استفاده کرد.
– شستشوی دست و پا هنگام پدیکور و مانیکور که موجب نرم شدن و تمیز شدن دست و پا می شود.
– بهبود التهابات پوستی ناشی از اگزما، پسوریازیس، جوش
– بهبود درد پا و بدن ورزشکاران که ناشی از فعالیت های زیاد ورزشی می باشد، استفاده کرد.
– تسکین دردهای عضلانی و رفع خستگی های ناشی از فعالیت روزانه
– بهبود عفونت و قارچ های زنان و نشستن در لگن یا وان حاوی نمک بدن به مدت 5دقیقه و سپس شستشوی بدن با آب گرم.
– مناسب همه سنین( بزرگسالان، کودکان و سالخوردگان)

آشنایی با ماساژ با گوی نمک

کاربرد نمک بدن

نحوه استفاده از نمک بدن

نمک بدن با اشکال مختلف در بازار به فروش می رسد، و باتوجه به اینکه بلافاصله در آب حل می شود، به راحتی میتوان از آن استفاده کرد.

1 فنجان نمک بدن (پودری یا گرانول) را در وان یا لگن آب گرم ریخته و اجازه دهید نمک ها در آب کاملا حل شده و سپس به مدت 20 دقیقه در آن قرار بگیرید و بدن خود را شستشو و به آرامی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بدن را کاملا آبکشی و خشک نمایید، البته بهتر است که پس از حمام، از لوسیون بدن استفاده شود.

لازم به ذکر است، نمک بدن دارای مواد معدنی است که موجب تسکین دردهای عضلانی و رفع خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه می شود، در صورتیکه از فعالیت روزانه خسته و یا از دردهای ناحیه کمر، گردن، پاها رنج می برید، بهتر است که نمک بدن را با یکی از روغنهای آرامش بخش همانند اسطوخودوس، دارچین، کنجد، سیاه دانه و زیتون … آغشته کرده و به مدت 20 دقیقه در آن قرار گرفته و به آرامی پوست بدن را ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید.
استفاده از نمک بدن در هفته، 2 یا 3 بار موجب آرامش و تسکین دردهای عضلانی و شادابی و طراوت پوست می شود.

نحوه استفاده از نمک بدن

استفاده از نمک خالص برای استحمام

استفاده از نمک خالص برای استحمام ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما باید با دقت و با رعایت نکات لازم انجام شود. نمک خالص معمولاً شامل مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است که می‌تواند به بهبود سلامتی پوست، بهبود خواب و کاهش استرس کمک کند. همچنین، استفاده از نمک خالص می‌تواند به بهبود عملکرد عضلات و استراحت آنها کمک کند. با این حال، برای استفاده از نمک خالص برای استحمام، باید موارد زیر را رعایت کنید:

1. اندازه‌گیری دقیق: برای استفاده از نمک خالص برای استحمام، باید مقدار مناسب را با توجه به حجم آب حمام اندازه‌گیری کنید و به دقت رعایت کنید.

2. محلول کردن: قبل از استفاده، نمک خالص را در آب حمام حل کنید تا به طور کامل مخلوط شود و از تشکیل گلوله‌های نمک خالص در حمام جلوگیری کنید.

3. زمان استحمام: برای به دست آوردن بهترین نتیجه، بهتر است بعد از حدود 20 تا 30 دقیقه استحمام، بیرون از حمام بیایید.

4. مقدار استفاده: استفاده از بیش از حد نمک خالص ممکن است به پوست شما آسیب برساند، بنابراین بهتر است مقدار مناسب را استفاده کنید.

5. پوست خشک: استفاده از نمک خالص برای استحمام برای افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است مناسب نباشد و باعث خشکی پوست بیشتر شود. در این صورت، بهتر است از محصولات مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

در کل، استفاده از نمک خالص برای استحمام می‌تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند، اما باید با دقت و همراه با رعایت نکات لازم انجام شود.

استفاده از نمک غیر خوراکی بدن برای پوست های حساس

استفاده از نمک غیر خوراکی بدن برای کسانی با پوست حساس به دلایلی ممکن است مناسب نباشد. در واقع، نمک غیر خوراکی بدن ممکن است شامل عواملی مانند رنگ‌ها، عطرها و مواد حساسیت‌زا باشد که ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست شوند. همچنین، استفاده از نمک برای کسانی که پوست حساس دارند، ممکن است باعث خشکی و ترک‌های پوست شود و در برخی موارد ممکن است باعث تشدید علائم حساسیتی شود.

بنابراین، اگر پوست شما حساس است، بهتر است قبل از استفاده از نمک غیر خوراکی بدن با پزشک خود مشورت کنید و نمکی را که حاوی عطر و رنگ نیست را انتخاب کنید. همچنین، پیش از استفاده از نمک برای استحمام، بهتر است با یک قطره آن روی پوست خود آزمایش کنید و در صورت بروز هرگونه حساسیت یا التهاب، از استفاده آن خودداری کنید.

نحوه خرید بهترین نمک برای بدن

وب سایت جسم سالم عرضه کننده انواع نمک های بدن (اسپا و حمام) با رنگهای مختلف در قالب پودری، گرانول، صابون، گوی از مرغوبترین سنگ نمک های معادن ایران، می باشد.
جهت ثبت سفارشات انواع نمک بدن (حمام و اسپا) و همینطور خرید صابون نمک معدنی، خرید سنگ نمک و غیره از طریق وب سایت جسم سالم و یا شماره 09212188284 در تماس باشید.

 

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان