ماساژ درمانی بانوان

ماساژ درمانی بانوان
مقالات

ماساژ درمانی بانوان

مقدمه

ماساژ درمانی هزاران سال است که یک روش بوده و در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرده است. انجمن ماساژ درمانی آمریکا گزارش می دهد که حدود 19 درصد از آمریکایی ها در سال 2018 ماساژ درمانی دریافت کرده اند. این درمان دارای مزایای مختلفی از جمله کاهش استرس، کاهش درد و افزایش رفاه ذهنی و جسمی است. نوشته حاضر به بحث در مورد فواید و تکنیک های ماساژ درمانی بانوان به همراه تاثیرات آن بر بدن می پردازد. با ما تا انتهای بلاگ همراه باشید!

پیشنهاد جسم سالم: خرید سنگ نمک معدن و خرید دل نمک

ماساژ درمانی بانوان و نقش آن در سلامتی و زیبایی

ماساژ درمانی یک راه عالی برای استراحت و دور شدن از استرس دنیای واقعی است، اما می تواند طیف وسیعی از مزایای فیزیکی شگفت انگیز را نیز برای زنان فراهم کند.

ماساژ درمانی می تواند ایمنی بدن را تقویت کند، خواب را بهبود بخشد، درد مزمن را تسکین دهد و علائم سندرم یا تنش پیش از قاعدگی یا PMS را کاهش دهد. در وبسایت جسم سالم دوره های آموزشی ماساژ ارائه می شود که میتوانید برای خرید آن اقدام کرده و ماساژ را اصولی و حرفه ای فرا گیرید.

مزایای ماساژ درمانی بانوان

مزایای ماساژ درمانی بانوان

1- کاهش استرس

زنان اغلب استرس را تجربه می کنند که ممکن است منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود. ماساژ درمانی می تواند با کاهش سطح کورتیزول و تقویت آرامش، استرس را کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای در مجله روانشناسی سلامت، ماساژ زوجین برای هر دو فرد مزایایی دارد.

2- تسکین درد

ماساژ درمانی این پتانسیل را دارد که دردهای مرتبط با چندین بیماری مانند کمردرد، آرتریت، سرطان و فیبرومیالژیا را کاهش دهد. بر اساس یک مطالعه متاآنالیز در سال 2015 ، ماساژ درمانی می تواند گردش خون را در عضلات ملتهب و دردناک بهبود بخشد و در عین حال روند بهبودی را نیز ارتقا دهد.

3- بهبود سلامت روان

ماساژ درمانی می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد، مانند کاهش نشانه های افسردگی و اضطراب. طبق مطالعه ای ماساژ درمانی می تواند در کاهش افسردگی مفید باشد.

4- بهداشت باروری

ماساژ درمانی پتانسیل بهبود سلامت باروری زنان را دارد. وقتی نوبت به بارداری می رسد، ماساژ می تواند استرس را کاهش دهد، تورم را به حداقل برساند و ناراحتی عضلانی و مفاصل را کاهش دهد. علاوه بر این، ماساژ درمانی می تواند به کاهش درد قاعدگی و افزایش باروری کمک کند.

5- سلامت مادر

ماساژ درمانی برای زنان در طول بارداری و بعد از آن مفید است. در دوران بارداری، می تواند به کاهش استرس، التهاب و ناراحتی در عضلات و مفاصل کمک کند. پس از زایمان، ماساژ می تواند سفتی عضلات را کاهش دهد و حالت آرامش را ایجاد کند.

6- بهبود عملکرد سیستم ایمنی

ماساژ درمانی با افزایش فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی که نقش مهمی در مبارزه با ویروس‌ها و سلول‌های سرطانی دارند، عملکرد سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد.

تاثیرات ماساژ درمانی بر بدن بانوان

تاثیرات ماساژ درمانی بر بدن بانوان

در این قسمت به بررسی تاثیرات و نتایج انجام ماساژ درمانی بر بدن بانوان می پردازیم.

تاثیر ماساژ درمانی بانوان بر کاهش وزن

ماساژ درمانی بافت عمیق غدد لنفاوی و گردش خون را تشویق می کند که به سم زدایی و کاهش وزن نیز کمک می کند. همراه با یک رژیم ورزشی خوب و رژیم غذایی با غذاهای کامل، ماساژ درمانی می تواند به کاهش چربی و وزن اضافی در بدن شما کمک کند.

تاثیر ماساژ درمانی بانوان بر سندروم پیش از قاعدگی

ماساژ درمانی یک روش طبیعی و موثر برای کاهش درد، گرفتگی و اسپاسم است. سیستم عصبی را آرام می کند و به آرام کردن دردهای عضلانی و مفاصل، ناراحتی شکمی، دردهای ناشی از قاعدگی و حتی سردردهای هورمونی کمک می کند.

آرام کردن ذهن با ماساژ درمانی

آرام کردن ذهن با ماساژ درمانی

بسیاری از ماساژ گیرندگان می گویند که بعد از ماساژ درمانی احساس آرامش بیشتری می کنند. ماساژ درمانی می تواند سطح استرس و احساس اضطراب را کاهش و خلق و خو را بهبود بخشد و در عین حال موجب افزایش اعتماد به نفس و آرامش ذهن و مغز شود.

ماساژ تخصصی فیشیال و صورت بانوان

یک ماساژ خوب برای صورت توسط یک درمانگر موجب کاهش پف‌کردگی، افزایش استحکام پوست، رهایی از هرگونه تنش در صورت و درخشش سالم و آرامش‌بخش پوست است. نحوه ماساژ صورت برای رفع خط خنده را در لینک داده شده فرا گیرید.

پیشنهاد بعدی ما: آموزش ماساژ صورت در جسم سالم!

ماساژ درمانی در دوران بارداری و پس از زایمان

زیرنظر پزشک متخصص در دوران بارداری امکان ماساژ میسر خواهد بود. ماساژ درمانی توسط یک درمانگر در دوران بارداری موجب کاهش درد زایمان در هنگام زایمان،کاهش درد بعد از عمل، کاهش اضطراب و استرس، بهبود خلق و خوی مادر و  رفع افسردگی می شود.

ماساژ درمانی پس از زایمان یک ماساژ کامل بدن است که می تواند با ارائه فواید جسمی و روحی به مادر شدن زنان کمک کند. اگر سقط جنین یا زایمان ناموفق (مرده زایی) داشته اید، ممکن است بخواهید ماساژ پس از زایمان را برای کمک به بهبودی بدن خود در نظر بگیرید و توصیه می شود که ماساژ درمانی پس از زایمان را تجربه کنید و از دردهای ناشی از زایمان رهایی پیدا کنید.

مزایای ماساژ و کمک به درمان فیبروم رحم

فیبروم‌های رحم که بافت غیر سرطانی و توده‌های عضلانی داخل رحم هستند، می‌توانند بر باروری تأثیر بگذارند. با بهبود گردش خون از طریق ماساژ درمانی می تواند اندازه و تاثیر این فیبروم ها را کاهش دهد.

ماساژ درمانی بانوان بدون عارضه

ماساژ درمانی بانوان بدون عارضه

معمولا عوارض جانبی همراه با ماساژ درمانی کمیاب است. با این حال، گاهی اوقات تهوع، سردرد، درد در عضلات در حال ماساژ، کبودی یا خونریزی در برخی موارد، خستگی، سرگیجه، ناراحتی ذهنی/عاطفی (اضطراب)، غش کردن، و تحریک پوست وجود داشته باشد.

شناخت آناتومی بدن زن

هر درمانگری بایستی هنگام ماساژ شناخت کامل از آناتومی ماساژ گیرنده داشته باشد. عدم شناخت آناتومی بدن هنگام ماساژ دادن، احتمال اینکه عوارض و صدمه زیادی به ماساژ گیرنده برساند، زیاد است. توصیه می شود که قبل از ماساژ ابتدا شناخت کافی نسبت به آناتومی بدن مخصوصا زنان داشته باشید و قبل از انجام ماساژ نقاط ضعف بدن ماساژ گیرنده سوال شود که در طول ماساژ مورد ناراحتی آن نگردد و انجام ماساژ برایش ناخوشایند شود.

تکنیک های ماساژ درمانی برای زنان

تکنیک های مختلفی در ماساژ درمانی وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. تکنیک های رایج ماساژ درمانی برای زنان عبارتند از:

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع محبوب ترین ماساژ میباشد که از تکنیک هایی مانند ضربات طولانی، ورز دادن، حرکات دایره ای عمیق، لرزش و ضربه زدن به شیوه ای ملایم برای تقویت آرامش و جوان سازی استفاده می کند. برای آشنایی با دوره ماساژ سوندی رو لینک داده شده کلیک فرمایید.

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق نوعی ماساژ است که شدت بیشتری دارد و بر لایه‌های عمیق‌تر عضله و بافت همبند تمرکز دارد. این شکل از ماساژ برای کسانی که درد مزمن دارند، پس از جراحات بهبود می یابند یا به دنبال بهبود وضعیت بدن خود هستند، مفید است.

ماساژ با سنگ داغ

ماساژ با سنگ داغ

تکنیک ماساژ سنگ داغ از سنگ های صاف و گرم برای کاهش تنش عضلانی و ایجاد آرامش استفاده می کند. مزایای بالقوه ای مانند افزایش جریان خون، کاهش سطح استرس و کاهش ناراحتی دارد.

ماساژ قبل از تولد

ماساژ درمانی در نظر گرفته شده برای زنان باردار که به عنوان ماساژ قبل از تولد شناخته می شود، برای کاهش ناراحتی عضلات و مفاصل، کاهش استرس و کاهش تورم طراحی شده است.

ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی شامل اعمال فشار به نقاط خاصی روی دست‌ها، پاها یا گوش‌ها است که تصور می‌شود نمایانگر قسمت‌های مختلف بدن هستند. می تواند در کاهش استرس، افزایش جریان خون و کاهش ناراحتی مفید باشد.

نحوه رزرو نوبت ماساژ درمانی

ماساژ درمانی به زنان وسیله ای مطمئن و سازنده برای افزایش سلامت و رفاه عمومی آنها ارائه می دهد. این پتانسیل برای کاهش استرس، کاهش درد، افزایش سلامت روان و تحریک سلامت باروری و مادر را دارد. از آنجایی که تکنیک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، زنان می‌توانند ماساژ درمانی متناسب با نیازها و تمایلات خود را انتخاب کنند. نتایج مثبت ماساژ درمانی برای زنان، که توسط تجربیات شخصی و شواهد حکایتی پشتیبانی می شود، بر اهمیت آن برای زنانی که به دنبال بهبود سلامت و رفاه خود هستند، تأکید می کند.

وبسایت جسم سالم توسط درمانگرها و ماساژورهای حرفه ای خود، برای شما تجربه ای به یاد ماندنی و موثر در خاطرتان به یادگار خواهد گذاشت.

رزرو نوبت انواع ماساژهای درمانی توسط درمانگرهای متخصص از طریق شماره 09212188284 امکان پذیر خواهد بود.

بدن خود را دوست داشته باشید و یک ماساژ خوب به بدن خود هدیه دهید.​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان