ماساژ دیپ تیشو

ماساژ دیپ تیشو یا ماساژ بافت عمیق
مقالات

ماساژ دیپ تیشو

مقدمه

بروز پدیده ماساژ، ریشه در تمدن کهن بشریت داشته و با رجوع به اسناد مکتوب از تمدنهایی نظیر چین، ژاپن، هند، مصر، یونان، رم، سوئد و ایران به 2700 سال قبل از میلاد باز میگردد که بعنوان یکی از تکنیک ها و روش های آرام سازی بیماران بوده است. ماساژ دیپ تیشو هم یکی از انواع ماساژ درمانی و بهبود یابی و پرطرفدار است که در این مقاله به شناخت بیشتر ماساژ دیپ تیشو، فواید، تکنیک های ماساژ دیپ تیشو می پردازیم، برای آشنایی بیشتر این سبک از ماساژ با ما همراه باشید.

 برای ثبت نام در دوره های آموزشی ماساژ کلیک نمائید.

ماساژ دیپ تیشو یا ماساژ بافت عمیق چیست؟

ماساژ بافت عمیق یا همان ماساژ دیپ تیشو یکی از انواع ماساژهای بهبودیابی و بهبود تنش های مزمن در عضلات عمیق است .هدف اصلی این ماساژ با استفاده از تکنیک‌های عضلانی عمیق شامل ضربات آهسته، فشار مستقیم یا حرکات اصطکاک است که در طول عضله حرکت می‌کند و به راه سازی دردهای نهفته عضلات کمک می کند. در این نوع ماساژ درمانگر ابتدا از حرکات آهسته و سطحی شروع و با تکنیک های پرفشار و ضربه ای می تواند موجب بهبود دردهای عضلانی شود.

باتوجه به اینکه هدف کلی انواع ماساژ استفاده از تکنیک ها برای کل بدن می باشد ، ماساژ دیپ تیشو(deep tissue massage) هدف اصلیش بهبود یابی عضلات مبهم و بافت همبند در یک ناحیه خاص می باشد.

پیشنهاد جسم سالم: خرید نمک حمام، خرید نمک آبی

فواید ماساژ بافت عمیق

فواید ماساژ بافت عمیق

-بهبود و کاهش درد مزمن

– کاهش استرس و تنش های عضلات و اعصاب

– بهبود وضعیت بدن

– کاهش التهاب

– افزایش و بهبود گردش خون

– افزایش اکسیژن به خصوص در نقاط آسیب دیده و کاهش تنش و درد

– بهبود عملکرد مغز

– بهبود عملکرد قلب و تنظیم فشار خون

– افزایش انعطاف پذیری عضلات کل بدن

– تحریک هورمون آرامش به نام اندروفین

– کاهش دردهای پیشرفته و عمیق عضلانی

– بهبود خلق و خوی

تفاوت ماساژ دیپ تیشو با ماساژ سوئدی و دیگر ماساژها

در ماساژ سوئدی و بیشتر ماساژها، بیشترین تمرکز و تکنیک های درمانگر در مورد بهبود جریان گردش خون در عضلات و فاسیا است و ماساژ برای کل بدن صورت می گیرد و موجب رفع خستگی های ناشی از فعالیت های روزانه می شود. در صورتیکه در ماساژ دیپ تیشو تمرکز درمانگر بر روی یک ناحیه آسیب دیده و پرتنش است چنانچه گرفتگی و درد ناشی از کشیده شدن عضله یا آسیب قدیمی دارید، بهتر است از چند جلسه ماساژ دیپ تیشو بهره مند شوید و تنش و استرس را از خود دور و وضعیت بدن خود را به حالت عادی برگردانید.

تکنیک ‌های ماساژ دیپ تیشو

تکنیک ‌های ماساژ دیپ تیشو

1- افلوراژ یا نوازشی: شامل حرکات طولانی و سرخوردن در سراسر بدن با ضربات هدفمند همراه با فشارهای نسبتا ملایم برای کاهش تنش عضلات

2- پتریساژ: شامل فشارهای عمیق کف دست و ورز دادن بر روی ناحیه و عضلات آسیب دیده و دردناک

3- تپوتمنت: شامل ضربات ریتمیک و مکرر دست ها بر روی بدن ماساژ گیرنده است که با استفاده از این تکنیک می توان به شل شدن ماهیچه های سفت و دردهای عمیق کمک کرد.

4- اصطکاک: شامل فشارهای عمیق انگشت شست و انگشتان دیگر به صورت دورانی و دایره است که به افزایش آرامش و کاهش تنش های ایجاد شده در عضلات کمک می کند.

5- لرزش یا ویبره: حرکات بندهای دست به صورت لرزشی و تکان دهنده و انتقال ارتعاش و ضربات به نواحی آسیب دیده و کمک به بهبود و کاهش درد.

6- نقاط ماشه ای: فشار مستقیم و محکم انگشتان بر روی ناحیه های پرتنش و سفت و کمک به رهاسازی دردهای نهفته و آسیب دیده.

7- مایوفاشیال: یکی از روش های موثر برای درمان تنش نقاط مختلف بدن و تسکین دردهای طولانی مدت و آزاردهنده به کمک بندهای انگشتان و مشت های بسته می باشد.

ماساژ دیپ تیشو مناسب چه کسانی ست؟

ماساژ بافت عمیق یا همان دیپ تیشو برای افرادی که درگیر فعالیت‌های بدنی و ورزشی شدید مانند دویدن هستند، یا کسانی که آسیب، کشیدگی و یا درد مزمن در ناحیه کمر، گردن، شانه، پا دارند، مناسب‌تر است. چنانچه آستانه درد پایینی دارید یا به دنبال تسکین عضلات منقبض هستید، ماساژ سوئدی ملایم‌تر است و ممکن است گزینه بهتری باشد.

عوارض ماساژ دیپ تیشو

همانطور که از اسم این ماساژ پیداست بیشترین حرکات و تکنیک هایی پرفشار که برای رفع درد اجرا می شود، ممکن است برای ماساژگیرنده دردآور باشد که این موضوع کاملا طبیعی است زیرا تکنیک ها با فشار بر روی قسمتهایی که آسیب دیده و تنش دارد، تمرکز کرده و درد را بیشتر می کند و به مرور درد کاهش می یابد ولی چنانچه التهاب، سردردشدید، تهوع، اسهال مواجه بودید از ادامه ماساژ خودداری نمایید.

موارد منع ماساژ دیپ تیشو

موارد منع ماساژ دیپ تیشو

بطور کلی توصیه می شود کسانیکه بیماریهای خطرناک دارند قبل از انجام هرگونه ماساژ با پزشک مربوطه مشورت و زیر نظر متخصص خود باشند.

ماساژ بافت عمیق برای کسانیکه فشار خون بالا یا اختلالات خونی دارند و مبتلا به پوکی استخوان و سرطان هستند ، پیشنهاد نمی شود.

آیا ماساژ دیپ تیشو درد آور است؟

ماساژ بافت عمیق یا دیپ تیشو یکی از روشهای درمان تنش های عضلانی مزمن و پیشرفته می باشد و بیشتر تکنیک های آن پرفشار خواهد بود، پس طبیعی است که دردناک باشد ولی بعد از چندین جلسه بهبودیابی این دردها کم کم کاهش و اسپاسم و گرفتگی ها از بین می رود. ولیکن درنظر داشته باشید چنانچه دردهای آن غیرقابل تحمل بود حتما به درمانگر اطلاع دهید تا ادامه ماساژ را با تکنیک های ملایمتر انجام دهد.

بهترین جایگزین برای ماساژ بافت عمیق چیست؟

چنانچه دردهای نهفته و عمیق در بافت های زیرین وجود داشته باشد بهتر است از ماساژ بافت عمیق یا همان دیپ تیشو استفاده کرد در غیراینصورت ماساژ سوئدی و ماساژ ورزشی هم می تواند دردهای عمیق عضلات را تسکین و آرامش دهد.

روش ماساژور دیپ تیشو

قبل از شروع ماساژ بافت عمیق فرم شرح حال توسط میهمان تکمیل و مشکلات و دردهای خود را به درمانگر ذکر و نواحی که با درد درگیر هست به او نشان دهید. درمانگر ابتدا باید با حرکات سبک و آرام، بدن ماساژگیرنده را گرم خواهد کرد و سپس تکنیک های لازم را روی مناطق درگیر درد آغاز خواهد کرد. درمانگر باید فشار را بسته به میزان درد تنظیم تا به اهداف درمانی برسد.

آموزش ماساژ دیپ تیشو

جهت آشنایی بیشتر با نحوه ثبت نام و آموزش ماساژ دیپ تیشو و رزرو نوبت جلسات ماساژ برای درمان و بهبودیابی دردهای نهفته و پیشرفته خود ، همین الان با کارشناسان و درمانگران متخصص ما در وب سایت جسم سالم تماس حاصل فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط سریع با شماره  09212188284 تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان