نمک آبی برای فشار خون و دیابت

نمک آبی برای فشار خون و دیابت
مقالات

نمک آبی برای فشار خون و دیابت

مقدمه

قبل از اینکه به خواص نمک آبی برای فشار خون و دیابت و به طور کلی برای بدن انسان بپردازیم، بهتر است که با این سنگ کمیاب و قدیمی بیشتر آشنا شویم.

سنگ نمک آبی معدن یکی از نادرترین و قدیمی‌ترین نمک‌های روی کره زمین است که از حوضچه‌ و کوه های معدن سنگ نمکی در ایران، استان سمنان استخراج می‌شود که قدمت آن به 100 میلیون سال پیش باز می گردد.  و یکی از نایاب‌ترین و گرانترین سنگ های نمک معدنی خوراکی است که فقط در معادن ایران یافت می شود و به علت رنگ زیبایی که دارد کشورهای اروپایی بعنوان محصول دکوری و تزئینی از آن استفاده می کنند.

 

سنگ نمک آبی کلکسیونی معدن چیست؟

سنگ نمک آبی معدن حاوی مواد معدنی (کلسیم، سدیم، منیزیم، آهن، پتاسیم) ضروری بدن انسان است و باتوجه به اینکه سرشار از پتاسیم است ، موجب کاهش میزان فشار خون، سلامت قلب و عروق، تنظیم دستگاه گوارش و همچنین برای قدرت عضلانی و استحکام استخوان ها مفید است.

مصرف خوراکی سنگ نمک آبی معدن یکی از خوش طعم کننده های مغذی در پخت و پز است که طعم بسیار لذیذی به غذاها می دهد.

لازم به ذکر است که نمک آبی معدن دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و مصرف آن برای تمام سنین مناسب و مفید است.

رنگ زیبای آبی این سنگ باتوجه به فشار و رانش های شدیدی که به رسوبات نمک در اعماق زمین وارد می شود، ایجاد شده و باعث می شود ساختار کریستالی داشته باشد و معمولا در بازار به عنوان سنگ نمک آبی کلکسیونی یا کریستالی مشابه با کریستال نمک شناخته شده و معروف است.

به یاد داشته باشید سنگ های نمک آبی معدن در صورتیکه تراشه داده شود و به تکه های کوچک تبدیل شوند، خاصیت خود را همچنان دارد ولیکن رنگ آبی زیبای خود را از دست می دهد و به رنگ سفید نزدیک تر و فقط رگه های بسیار کمرنگ آبی را خواهند داشت.

 

مزایا و خواص مصرف سنگ نمک آبی معدن برای بدن

دارای کلسیم است که موجب استحکام استخوان ها، دندان ها، مفاصل می شود.

– منیزیم دارد که موجب شل شدن و ریلکس شدن عضلات بدن و کاهش گرفتگی های عضلانی و مفاصل می شود.

– دارای آهن است که موجب تنظیم فشار خون و جبران فقر آهن می شود.

– همچنین پتاسیم بالایی است که برای تنظیم ضربان قلب، گردش جریان خون و عروق قلبی بسیار مفید است.

– بهبود اعصاب و عروق مغزی

– جلوگیری از یبوست

– تنظیم دستگاه گوارشی و هضم غذا

– بهبود فشار خون بالا

– تنظیم خواب

– بهبود دستگاه تنفسی، آسم و حساسیت های فصلی

– جلوگیری از تشکیل سنگ های کلیه و مثانه و مجاری ادراری

– بهبود و تنظیم ضربان قلب

– کاهش اضطراب و استرس

– آرامش بخش و تسکین دهنده سردردهای میگرنی

تاثیرات مصرف سنگ نمک آبی بر روی فشار خون و دیابت

تاثیرات مصرف سنگ نمک آبی بر روی فشار خون و دیابت

فشار خون بالا یک بیماری خاموش خطرناک و یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، نارسانی و ایجاد سنگ کلیه و سکته را ایجاد کند و باعث اختلال در سیستم عملکرد طبیعی بدن شود.

دیابت نوعی بیماری مزمن و زمینه ای است که در آن بدن نمی‌تواند از گلوکز (قند) دریافت و یا آن را ذخیره کند. زمانیکه گلوکز (قند) در خون جمع شود و هورمون انسولین به راحتی قند کافی برای سیستم عملکرد سلول های بدن ترشح نمی کند، بیماری دیابت رخ می‌دهد. بهتر است بدانیم که زمانیکه لوزالمعده قادر به ساخت و ایجاد انسولین نیست و یا اینکه بدن نمی تواند از انسولین تولید شده به خوبی استفاده کند، خطر ابتلا به بیماری دیابت افزایش می یابد.

باتوجه به اینکه مصرف بیش از حد سدیم (نمک) می تواند بر فشار خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد، رژیم های پر سدیم (پرنمک) اغلب سرشار از چربی و کالری است و برای افرادی که مستعد بیماری قلبی و دیابت هستند، توصیه نمی شود ولی از سوی دیگر سنگ نمک آبی معدن باتوجه به اینکه سرشار از مواد معدنی من جمله پتاسیم می باشد، برای دستگاه گردش خون و دیابت بسیار مفید می باشد.

مواد معدنی مغذی موجود در سنگ نمک آبی معدن باعث تنظیم گردش جریان خون، کاهش فشار خون بالا، تنظیم ضربان قلب، تنظیم قند خون و بهبود بیماری دیابت می باشد.

ضمنا به این نکته اشاره می دارد که ابتلا به بیماری فشار خون، ناراحتی های قلبی و عروقی، نارسایی کلیه و دیابت، عوامل بسیاری وجود دارد ولی برای پیشگیری و بهبود این بیماری ها بهتر است که از یک رژیم غذایی مناسب (سبزیجات، میوه جات، پروتئین …) زیر نظر متخصصین، کاهش وزن، ورزش، یوگا و ماساژ کل بدن پیروی کنید.

 

طرز تهیه سنگ نمک آبی کلکسیونی معدن

 امروزه شاهد بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و به‌خصوص بیماریهای گوارشی و معده و روده هستیم، لذا از سوی وب سایت جسم سالم پیشنهاد می گردد که برای سلامتی خود و خصوصا بهبود یا پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، قند خون بالا، فشار خون بالا  بهتر است که مصرف روزانه سنگ نمک آبی کلکسیونی معدن داشته باشید.

جهت ثبت سفارش انواع سنگ نمک معدنی مستقیم از معدن بی واسطه و از طریق وب سایت جسم سالم و یا دریافت مشاوره رایگان با شماره 09212188284 در تماس باشید.

همواره تن خود را دوست داشته باشید و نمک سالم معدن مصرف کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان