نمک برای رفع خارش بدن

نمک برای رفع خارش بدن
مقالات

نمک برای رفع خارش بدن

مقدمه

قبل از اینکه به تأثیر سنگ نمک برای پوست و بهبود خارش و التهابات آن بپردازیم، بهتر است با تعریف ساده و معمولی نمک آشنا شویم.

نمک یک ماده ترکیبی به شکل کریستال سفید رنگ است که از کلرید سدیم تشکیل شده و قرنهاست که بعنوان یک چاشنی خوشمزه غذا (طعام سفره) یا نگهداری مواد غذایی و یا در صنایع متفاوت (شیمیایی، رنگ رزی، چاپ …) کاربرد دارد.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد نمک و یا عدم مصرف نمک برای بدن انسان بسیار خطرناک خواهد بود که در این مقاله به فواید و مضرات نمک و تأثیر آن بر خارش بدن ، می پردازیم.

تأثیر و فواید مصرف نمک بر روی پوست بدن

مصرف سنگ نمک برای پوست به عنوان یک لایه بردار و اسکراب قوی عمل می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد و موجب هیدراتاسیون پوست شده (حفظ و تعادل آبرسانی پوست) که این باعث می شود پوست صاف تر، نرم تر، مرطوبتر و روشن تر شود و موجب از بین رفتن و کمرنگ شدن لکه های قهوه ای پوست شود. نمک ها سموم هوا و پوست را جذب می کنند و حتی کثیفی، روغنی، چربی و آکنه که روی پوست هست را کاهش می دهند.

 

فواید مصرف نمک (سدیم) برای بدن

بدن انسان برای هدایت عروق عصبی، انقباض و شل کردن عضلات، حفظ تعادل مناسب آب و مواد معدنی و رطوبت رسانی به مقدار کمی سدیم (نمک) نیاز دارد. برای بهبود عملکردهای حیاتی بدن، انسانها روزانه به حدود 500 میلی گرم سدیم  (نمک) نیاز داریم.

دقت داشته باشید که کاهش مصرف بیش از حد نمک در رژیم غذایی نامناسب منجر به گرفتگی عضلات، حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه و در نهایت شوک، کما و مرگ می شود. در رژیم غذایی خود مصرف به اندازه و مفید سنگ نمک معدن را حذف نکنید.

مضرات مصرف نمک (سدیم) برای بدن

زمانیکه که سدیم (نمک) بیشتری را نگه می دارید و یا مصرف می کنید، بدن شما سعی می کند آن را با آب رقیق کند در نتیجه حجم خون شما را افزایش داده و باعث می شود که مایعات را در خود نگه دارید که این عملیات موجب تشنگی مفرط، نفخ و فشار خون شما را افزایش می دهد

چنانچه به طور مکرر روزانه نمک اضافی مصرف می کنید، این فرآیند قلب، رگ های خونی و کلیه های شما را تحت فشار قرار می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی در شما افزایش می یابد.

فواید مصرف سنگ نمک برای پوست

با فواید مصرف سنگ نمک برای پوست بهتر آشنا شویم

– لایه بردار و اسکراب قوی پوست

– حفظ تعادل مایعات بدن و رطوبت رسانی به پوست

– افزایش اکسیژن و جریان خون در زیر پوست

– ضد اگزما، پسوزیاریس، آکنه

– کاهش و بهبود خارش و التهابات پوستی ناشی از حساسیت های فصلی

– شاداب کننده و شفاف کننده پوست

– بهبود و کاهش دردهای عضلانی و مفاصل

– ضدعفونی کننده و پاک کننده قوی

– کاهش چربی های پوست و تعادل ترشح چربی

– تنظیم تعریق بدن

– خوشبوکننده بوی بدن

– رفع تیرگی های پوست بدن

– ایجاد حس آرامش و ضد استرس

– بهبود و تنظیم خواب

تأثیر و مزایای مصرف نمک برای رفع خارش بدن

مصرف نمک (سدیم) یا سنگ نمک برای پوست باعث تولید نوعی از سلول های ایمنی می شود که بدن را در مقابل آلرژی، اگزما، حساسیت های پوستی و فصلی را تقویت می کند.

باتوجه به اینکه ذرات نمک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند و آبرسانی می کنند، این ذرات از طریق پوست جذب می شوند و باعث تحریک پوست شده و پوست را تمیز و به تسکین پوست های خشک، خارش دار و پوسته پوسته کمک می کند و پوست را مرطوب نگه می دارد.

وب سایت جسم سالم پیشنهاد می کند برای تسکین التهابات پوستی، خارش پوست بدن، اگزما، آلرژی و حساسیت های پوستی فصلی از نمک حمام یا اسپا و یا صابون نمک برای پوست استفاده کنید.

باتوجه به اینکه پودر سنگ نمک حمام یا صابون نمک دارای خواص بسیار شگفت انگیزی هستند، به شما کمک می کند که از شر التهابات پوستی و خارش های ناشی از خشکی و حساسیت های فصلی نجات پیدا کنید و همواره پوستی شفاف، صاف، روشن و خوشبو داشته باشید.

مصرف نمک برای رفع خارش و حساسیت های پوستی

نحوه مصرف نمک برای رفع خارش و حساسیت های پوستی بدن

بهتر است که نمک (نمک حمام یا اسپا) را هفته ای سه بار در حمام هنگام شستشوی بدن و صورت استفاده کنید.

ابتدا وان یا لگن را پر از آب گرم کنید و مقداری نمک معمولی یا نمک حمام را در آن بریزید، بطوری که حل شود و پس از 5 دقیقه در وان قرار بدهید و یا با لیف بدن خود را شستشو داده و پس از 10 دقیقه آبکشی و سپس خشک کنید و در نهایت با لوسیون پوست خود را مرطوب نگه دارید و پس از یکماه خواهید دید که حساسیت های پوستی و خشکی پوستتان کاهش پیدا کرده و پوستی درخشان و شفاف خواهید داشت.

طرز تهیه انواع سنگ نمک معدن

وب سایت جسم سالم پیشنهاد می کند اگر دارای پوستی حساس ، خشک و جوش دار هستید و میخواهید پوستی درخشان و زیبا داشته باشید از نمک حمام یا صابون نمک معدن استفاده کنند.

جهت ثبت سفارشات نمکی خود از طریق وب سایت جسم سالم و یا جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 09212188284 با ما در تماس باشید.

همواره پوست خود را دوست داشته باشید.

 ​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان