نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار

نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار-جسم سالم
مقالات

نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار

در این مقاله، مطالبی درخصوص آشنایی با بیماری تیروئید کم کار و تأثیرات مصرف سنگ نمک صورتی معدن و بهبود و درمان آن، جمع آوری کرده ایم که دیدن و خواندن آن خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید.

سنگ نمک صورتی

سنگ نمک صورتی به علت داشتن مواد معدنی غنی شامل آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم که دارد به رنگ صورتی یا نارنجی کمرنگ می باشد که این مواد برای بدن ضروری و داشتن این مواد معدنی به صورت یکجا در یک محصول بسیار نایاب و قابل توجه است.

سنگ نمک صورتی معدن بعنوان یک چاشنی طبیعی و مغذی و بدون مواد افزودنی، امروزه بعنوان نمک سفره و طعام در آشپزخانه هر خانه ای یافت و باتوجه به خواص و مزایایی که دارد در سبد کالای هر خانواده ای به عنوان یک محصول ضروری قرار دارد.

خرید نمک صورتی از جسم سالم

نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار-جسم سالممزایای سنگ نمک صورتی

– تنظیم قند خون و مختص بیماران دیابتی
– سرشار از آهن و مختص بیمارانی که کم خونی شدید دارند.
– تنظیم فشار خون
– بهبود سیستم قلبی و عروقی و اعصاب
– فاقد ید و مخصوص بیمارانی که تیروئید کم کار دارند.
– بهبود و تنظیم کیفیت خواب
– تنظیم PH خون
– افزایش میل جنسی
– کاهش دردهای عضلانی،مفصلی و بیماری های استخوانی (آرتروز و آرتریت)
– بهبود بیماری های تنفسی (آسم، آلرژی )
– بهبود مشکلات گوارشی
– ضد ریزش مو

شاید دوست داشته باشید: خواص و نحوه استفاده از نمک صورتی

مزایای سنگ نمک صورتی:-جسم سالم

تیروئید چیست؟

تیروئید یک غده پروانه ای شکل کوچک که پایین گردن و زیر چانه و اطراف نای قرار دارد. این غده دو هورمون اصلی و مهم در بدن با نام هورمون تیروکسین T4 و تری یدوتیرونین T3 تولید می کند که این هورمون ها روی هر سلول از بدن تأثیر مستقیم دارد و سیستم سوخت ساز بدن (متابولسیم) را کنترل می کند و بهتر است، گفته شود این غده با ترشح هورمون های اصلی خود از چگونگی میزان استفاده بدن از چربی ها و کربوهیدرات ها پشتیبانی می کند.
اختلال در نحوه عملکرد این غده موجب بروز بیماری های کم کاری یا پرکاری غده تیروئید می شود که تا آخر عمر همراه فرد خواهد بود و بهتر است برای پیشگیری از بروز این بیماری احتیاط لازم و نگهداری های درمانی ویژه را داشته باشیم.

انواع بیماری های تیروئید از طریق یک آزمایش خون ساده به صورت ناشتا، تشخیص داده می شود.
ما در این مقاله سعی داریم که درخصوص بیماری کم کاری غده تیروئید که تهدید مهمی برای سلامتی بدن است و همچنین راه های رهایی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری را به شرح ذیل به شما توضیح دهیم.

تیروئید کم کار چیست؟

نداشتن یک رژیم مناسب، استرس و تنش و اضطراب های ناشی از سبک زندگی نادرست، موجب بروز مشکلات در غده تیروئید شده که می تواند ناشی از ید ناکافی و بیماری‌های خود ایمنی باشد.

زمانیکه سیستم ایمنی بدن به خطر می افتد به غده به تیروئید حمله می‌کند و منجر به پرکاری تیروئید که ناشی از کمبود ید و بیماری گریوز (که بیشتر عضلات چشم را درگیر می کند) یا کم‌کاری تیروئید ناشی از مصرف بیش از حد ید و بیماری هاشیموتو یا گواتر (که نوعی التهاب مزمن و بیماری خود ایمنی است که در آن انواع سلول ها و پادتن ها در پاسخ به سیستم ایمنی بدن دچار اختلال می شوند و این مشکل به مرور موجب کوچک شدن تیروئید می شود)خواهد بود.

به این نکته توجه داشته باشید که هورمون کورتیزول یک هورمون اصلی در بدن است که در پاسخ به استرس تولید می شود که می تواند عملکرد غده هیپوفیز را مختل و هورمون محرک تیروئید (TSH) را از ترشح باز دارد و در نتیجه باعث کم کاری تیروئید شود.

کم کاری تیروئید یک بیماری جدی و تهدید کننده سلامتی هر انسانی می تواند باشد که به نوعی تا آخر عمر همراه بیمار خواهد بود پس بهتر است که به صورت جدی درمان شود ، اغلب پزشکان به این بیماران توصیه می کنند که تا آخر عمر از لووتیروکسین به صورت روزانه استفاده و در مصرف ید جداً خودداری کنند.

نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار-جسم سالم

نشانه های تیروئید کم کار

– داشتن مشکلات تنفسی
– افزایش وزن و چاقی
– خستگی های بی دلیل بدن و کسالت های بیش از حد
– احساس افسردگی های شدید
– حساسیت به سرما
– اختلال گوارشی و یبوست
– داشتن درد یا ضعف عضلانی
– اسپاسم و گرفتگی عضلات
– اختلال در بارداری
– ریزش مو و شکنندگی موها
– اختلال در توانایی جنسی
– اختلال در سیکل های پریودی
– کاهش ضربان قلب

درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی

بهتر است بدانیم باتوجه به رشد آگاهی مردم نسبت به نحوه مصرف غذاها و شناخت بیماری ها و همچنین به علت مزایا و خواص فوق العاده ای که انواع سنگ نمک معدن (سنگ نمک صورتی، نمک آبی، کریستال دل نمک) دارد، مصرف آن در ایران و کل دنیا افزایش یافته است.

یکی از علل کم کاری تیروئید، مصرف بیش از حد “ید” و استرس بوده که اختلال در متابولیسم بدن (سوخت و ساز) داشته و موجب چاقی مفرط، اضطراب و استرس، دردهای عضلانی، ریزش مو، اختلالات هورمونی و دستگاه تناسلی، بی حوصلگی، خستگی، خواب ناکافی، … می شود.

لذا پیشنهاد می شود باتوجه به اینکه یکی از خواص سنگ نمک صورتی، فاقد ید بودن آن است، مصرف غذایی آن برای بیمارانی که دارای کم کاری تیروئید هستند، بسیار مفید و ضروری است.

سنگ نمک صورتی معدن باتوجه به اینکه دارای مواد معدنی طبیعی (بویژه آهن و کلسیم و منیزیم) و فاقد مواد افزودنی و ید می باشد، موجب افزایش متابولیسم بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، تنظیم PH خون و افزایش آب و رطوبت بدن، جلوگیری از ریزش مو، ضد استرس، … و برای بیمارانی که کم کاری تیروئید، دیابت، ناراحتی قلبی و عروقی و گوارشی و کم خونی شدید دارند، به شدت مصرف خوراکی آن پیشنهاد می شود.

نمک صورتی برای درمان تیروئید کم کار-جسم سالم

نحوه استفاده از نمک صورتی  برای درمان

سنگ نمک صورتی پس از استخراج از معدن در کارگاه های مخصوص به صورت غیرخوراکی (آباژورهای تزئینی، صابون، جاشمعی، جاعودی ..) و خوراکی( شکری، پودری، گرانول و قرص) تولید و به بازار عرضه می شود.
سنگ نمک صورتی خوراکی بعنوان نمک طعام یا نمک سفره در وعده های غذایی اصلی مصرف می شود و برای همه سنین مناسب و منع مصرف ندارد ولیکن برای کسانیکه دارای کلیه های سنگ ساز و پرکاری تیروئید هستند، توصیه نمی شود.

سنگ نمک صورتی و کاهش استرس و اضطراب

سنگ نمک صورتی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. مطالعاتی نیز نشان داده‌اند که این سنگ می‌تواند بهبود روحیه و کاهش استرس را در برخی افراد ایجاد کند.

در سال 2019، یک مطالعه کوچک با مشارکت 60 نفر بالغ با اضطراب انجام شد. در این مطالعه، شرکت‌کنندگان به یکی از دو گروه تقسیم شدند: گروه اول از سنگ نمک صورتی استفاده کردند و گروه دوم از یک شبیه‌ساز سنگ نمک صورتی استفاده کردند. نتایج نشان داد که گروهای استفاده کننده از سنگ نمک صورتی نسبت به گروه دیگر، دارای کاهش معنی‌دارتری در اضطراب بودند.

علاوه بر این، برخی افراد معتقدند که نگه داشتن سنگ نمک صورتی در نزدیکی خود ممکن است به کاهش استرس کمک کند. این ادعا بر اساس این است که سنگ نمک صورتی منفی‌یون‌هایی را تولید می‌کند که می‌تواند به تحریک سیستم عصبی مرکزی کمک کند و بهبود روحیه و کاهش استرس را ایجاد کند.

به طور کلی، علمای پزشکی هنوز به طور کامل در مورد تأثیر سنگ نمک صورتی بر استرس و اضطراب مطالعه نکرده‌اند و نتایج تحقیقات موجود دارای محدودیت‌هایی هستند. بنابراین، قبل از استفاده از سنگ نمک صورتی به عنوان روش کاهش استرس و اضطراب، بهتر است با پزشک یا متخصص مشورت کنید و از روش‌های درمانی معتبرتر و مشروح تأثیر آن‌ها برای شما استفاده کنید.

طرز تهیه و خرید سنگ نمک صورتی معدن

بهتر است در سبک زندگی خود بویژه مصرف نمک غذا تغییراتی با رژیم مناسب غذایی داشته باشید و لطفا مصرف نمک بازاری و دریا را برای خود و خانواده منع و با طبیعت بیشتر انس بگیرید.
وب سایت جسم سالم همواره در کنار شماست که بهترین و ناب ترین سنگ های نمک معدنی طبیعی بدون واسط مستقیم از معدن در اختیار شما قرار دهد.
جهت ثبت سفارشات انواع سنگ نمک معدن (خرید نمک صورتی، خرید نمک آبی و خرید دل نمک) و دریافت مشاوره به طور مستقیم با شماره 09212188284 در تماس باشید.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان