کمپرس هربال گیاهی، درمان مشکلات پوستی

"تنوع گیاهان دارویی در کمپرس گیاهی مفید"
دسته‌بندی نشده

کمپرس هربال گیاهی، درمان مشکلات پوستی

مقدمه:

کمپرس گرم هربال گیاهی یک روش درمانی موثر برای مشکلات متنوع پوستی است. از صدمات گرفته تا تحریکات پوستی، استفاده از گیاهان در کمپرس گرم می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

انتخاب گیاهان:

گیاهان مختلف به درمان مشکلات مختلف کمک می‌کنند، بنابراین برای استفاده در کمپرس خود باید گیاهی را انتخاب کنید که بتواند مشکل شما را درمان کند.

تهیه کمپرس:

تهیه کمپرس گرم هربال گیاهی آسان است. فقط کافی است مواد لازم را جمع‌آوری کنید و شروع کنید. اگر با استفاده از کمپرس گیاهی مشکل خود را درمان نکردید، برای درمان بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

تهیه کمپرس هربال گیاهی، هربال با نمک، ماساژ هربال، نحوه ساخت هربال گیاهی و هربال نمک به همراه فواید آن موضوع این بلاگ است، با ما همراه باشید.

هربال گیاهی چیست؟

هربال گیاهی یک روش درمانی است که با استفاده از گیاهان دارویی که خواص درمانی دارند، انجام می‌شود. این گیاهان در داخل یک پارچه کتانی قرار داده می‌شوند و سپس برای درمان بیماری استفاده می‌شوند.

 زنجبیل (درمان دردهای مفاصل)

برای درد مفاصل، زنجبیل را امتحان کنید. این یک عنصر رایج در کمپرس‌های گیاهی تایلندی است و به نظر می‌رسد برای مفاصل درد موثر است. اگر از آرتریت یا سایر مشکلات مفصلی رنج می‌برید، ممکن است این برای شما مناسب باشد سعی کنید هنگام تهیه کمپرس مقداری زنجبیل تازه به آب اضافه کنید تا درد مفاصل را تسکین دهید.

بابونه (درمان جوش)

از بابونه برای بهبود جوش‌ها استفاده کنید. ممکن است با شنیدن بابونه به یاد چای بیفتید، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. بابونه موضعی می تواند به رفع بثورات جزئی و تحریکات پوستی کمک کند. دو یا سه قاشق چایخوری گل بابونه خشک را با 1 فنجان آب مخلوط کنید تا کمپرس شما درست شود درنظر داشته‌باشید که بابونه نیز می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود و باید این گیاه را حذف کنید.

زردچوبه (درمان درماتیک و پسوزیاریس)

زردچوبه را برای درماتیت و پسوریازیس امتحان کنید. زردچوبه فقط برای چاشنی غذا نیست. از آنجایی که کورکومین، ترکیب اصلی آن، یک ضد التهاب طبیعی است، می‌تواند به درمان التهابات پوستی مانند درماتیت و پسوریازیس کمک کند. سعی کنید برای درمان این مشکلات، 1500 میلی گرم پودر زردچوبه را در هنگام ساخت کمپرس به آب اضافه کنید. زردچوبه و کورکومین همچنین در صورت مصرف خوراکی می‌توانند با التهاب مبارزه کنند، بنابراین می‌توانید مکمل ها را نیز مصرف کنید یا زردچوبه را روی غذای خود بپاشید.

زیره (درمان اسهال)

این گیاه میتواند هرگونه باکتری و انگل داخل روده و معده را از بین ببرد و به علت داشتن طبع گرمی که دارد، مشکلات روده‌ای و معده را بهبود می‌بخشد.

درخت کافور (تسکین درد)

این گیاه موجب بهبود مشکلات پوستی و التهابات پوستی می‌شود و مشکلات تنفسی را کاهش و موجب تسکین درد می‌شود.

پلای (تسکین دردهای استخوان و عضلات)

این گیاه مخصوص ماساژ دادن روی مفاصل و عضلات و بهبود التهاب و دردهای آن نواحی می‌شود.

علف لیمو (رفع خستگی و بهبود التهابات مفاصل)

جهت کاهش دردهای ناشی از خستگی‌های روزانه، ورزش، التهابات عضلانی و مفاصل بهتر است که از این گیاه به صورت هربال بر روی بدن ماساژ داده شود که موجب خواب بهتر و بدون درد می‌شود.

حنا (بهبود گردش جریان خون)

این گیاه تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود عملکرد قلب داشته و با استنشاق آن هرگونه استرس، اضطراب و تنش‌های عصبی کاهش می‌یابد. حنا موجب افزایش گردش جریان خون شده و هرگونه گرفتگی و کوفتگی در عضلات را کاهش می‌دهد.

اکالیپتوس (بهبود الرژی، آسم…)

اکالیپتوس باتوجه به اینکه خاصیت میکروب‌زدایی و ضدعفونی‌کنندگی دارد موجب التیام مشکلات تنفسی، بهبود سرماخوردگی، کاهش سرفه و عطسه، ضد آلرژی و آسم می‌باشد.

تمرهندی (بهبود دیابت و سرطان)

تمرهندی یکی از گیاهان بسیار مفیدی است که برای سم‌زدایی بدن و بهبود بیماری‌های دیابت و سرطان استفاده می‌شود.

هربال نمک چیست؟

قراردادن نمک در یک پارچه کتانی و گرم کردن آن به نحوی که با دمای بدن مشتری تطبیق داشته باشد. نمک به علت داشتن خاصیت ضدالتهابی که دارد موجب کاهش دردهای عضلات و مفاصل می‌شود.

درنظر داشته باشید که مفیدترین نمک برای تهیه هربال، سنگ نمک معدن است که برای ثبت سفارشات خود می‌توانید به وبسایت جسم سالم www.jesmesalem.com مراجعه کنید.

هربال ماساژ چیست؟

قراردادن هرگونه گیاه دارویی داخل یک پارچه کتانی و گرم کردن آن با توجه به هدف شناخت پوست و بیماری مشتری و ماساژ دادن آن بر روی عضلات و مفاصل  را هربال ماساژ می‌گویند.

نحوه ساخت و طرز استفاده از هربال

1- پس از انتخاب گیاهانی که می‌خواهید استفاده کنید، ساخت کمپرس آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کاسه آب گرم و یک حوله است. درنظر داشته باشید که قبل از شروع دستان خود را بشویید.

2- قبل از شروع ساخت کمپرس، همیشه از تمیز بودن دست‌هایتان مطمئن شوید.به این ترتیب می توانید از هرگونه عفونت جلوگیری کنید.

3- یک قابلمه آب را بجوشانید. یک قابلمه معمولی را با آب پر کنید، سپس آن را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را گرم کنید. حرارت دادن را ادامه دهید تا آب به جوش آید.

4- گیاهان را به مدت 30 دقیقه در آب قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید. سپس به ازای هر فنجان آب در قابلمه، 3-4 قاشق غذاخوری (45-60 گرم) سبزی را با هم مخلوط کنید. در قابلمه را بپوشانید و بگذارید گیاهان حدود 30 دقیقه در آب دم بکشند تا فعال شوند.

5- حوله را در آب خیس کنید. هنگامی که گیاهان را مخلوط کردید، یک حوله خشک یا حوله کوچک بردارید و آن را داخل کاسه فشار دهید. برای جلوگیری از هرگونه عفونت از حوله تمیز استفاده کنید. بگذارید آب و سبزی ها را خیس کند مطمئن شوید که آب به اندازه کافی خنک است تا نسوزد. برای نوزادان، دما باید 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) باشد. درجه حرارت را برای کودکان 105 درجه فارنهایت (41 درجه سانتیگراد) و برای بزرگسالان 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) قرار دهید اگر می خواهید از کمپرس سرد یا خنک به جای کمپرس گرم استفاده کنید، قبل از خیس کردن حوله، اجازه دهید آب خنک شود. به یاد داشته باشید که هنگام بیرون آوردن حوله آن را فشار دهید تا آب به همه جا نرسد.

6- بعد از اینکه کمپرس خود را درست کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمپرس را روی نقطه مشکل نگه دارید تا ببینید آیا به شما کمک می‌کند یا خیر. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که کمپرس را برای مدت طولانی روی آن نگذارید وگرنه ممکن است دچار سوختگی شوید.

7- کمپرس را روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید. هنگامی که حوله را در مخلوط گیاهی آغشته کردید، می‌توانید آن را در هر یک از نقاط مشکل دار خود بمالید. کمپرس را روی نقاط دردناک یا تحریک شده فشار دهید و در جای خود نگه دارید تا پوستتان گیاهان را جذب کند. در حدود 2 دقیقه زیر حوله را برای هر گونه جوش یا تحریک بررسی کنید. این می‌تواند به این معنی باشد که شما یک واکنش آلرژیک دارید. اگر کمپرس خشک شد یا در هر نقطه سرد شد، دوباره آن را خیس کنید.

8- کمپرس را هر بار 15 تا 30 دقیقه بگذارید. این زمان کافی است تا پوست شما گیاهان را جذب کند، اما به اندازه‌ای نیست که پوست شما بسوزد. وقتی کارتان تمام شد، پوست خود را با حوله تمیز خشک کنید و دستان خود را بشویید. اگر می‌خواهید دردهای عضلانی را درمان کنید، کمپرس را به آرامی ماساژ دهید. این می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. هرگز با کمپرس داغ روی پوست خود به خواب نروید وگرنه ممکن است دچار سوختگی شوید.

9- کمپرس تازه را تا جایی که دستور داده شده دوباره اعمال کنید. به طور کلی، می‌توانید چند بار در روز از کمپرس گرم استفاده کنید، اما برای تایید درمان خاص با پزشک خود مشورت کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از هرگونه تحریک ناشی از استفاده بیش از حد گیاهان در یک زمان جلوگیری کنید. یک بار در روز توصیه رایج برای کمپرس گیاهی است.  هر زمان که کمپرس جدیدی درست می‌کنید، همیشه از یک حوله تازه و تمیز استفاده کنید. این از هرگونه عفونت یا تحریک جلوگیری می‌کند.

موارد استفاده از هربال چیست؟

گیاهان را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از جمله:

تقویت سیستم ایمنی بدن افزایش انرژی کاهش وزن تقویت خلق و خو بهبود خواب طعم دهنده غذا ایجاد عطر ساخت داروهای طبیعی تصفیه خون ویژگی های آنتی بیوتیکی کاهش تب و گرمای ناشی از بیماری …

فواید استفاده آن در ماساژ چیست؟

-تسکین دردهای عضلانی و مفاصل

– بهبود تنش و اضطراب‌های عصبی

– تحریک و بهبود عملکرد سیستم لنفاوی

– افزایش گردش جریان خون

– سم زدایی قوی

– بهبود بیماری دیابت و تنظیم قند خون

– تنظیم فشار خون و بهبود عملکرد سیستم قلبی

– بهبود اسپاسم‌های عضلانی و مفاصل

– بهبود کیفیت خواب بدون درد

– کاهش درد و خستگی‌های ناشی از فعالیت‌های روزانه

– بهبود التهابات پوستی

– بهبود سیستم تنفسی

– درمان بیماریهای آسم، آلرژی، آنفلولانزا، ضد عطسه و سرفه

– درمان سردردهای مزمن

نحوه ثبت سفارش نمک معدنی برای تهیه هربال

وب سایت پیج سالم، با تیم متخصص خود در حوزه ماساژ، در انتخاب انواع ماساژ متناسب با سلامتی و شرایط فیزیکی و روحی شما، راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد و همچنین  جهت ثبت سفارش خرید انواع نمک معدن صددرصد طبیعی بدون واسطه و رزرو نوبت ماساژ ترکیبی و انواع ماساژ با شماره تلفن 09212188284 در تماس باشید.

همواره سلامتی خود را در اولویت امور زندگی خود قرار دهید.

 

 

 

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان