همه چیز در مورد نمک آبی

خواص نمک آبی-جسم سالم
مقالات

همه چیز در مورد نمک آبی

مقدمه

در این بلاگ، قصد داریم تا با خواص نمک آبی آشنا شویم. همچنین در این مطلب، به بررسی علمی و تحقیقاتی انجام شده درباره نمک آبی و مفید بودن آن برای سلامتی فرد، پوست و مو می‌پردازیم. در ادامه، با برخی از روش‌های استفاده از نمک آبی در مراقبت از پوست، مراقبت از مو و سایر کاربردهای آن آشنا می‌شویم.

نمک آبی یکی از محصولات طبیعی و معجزه آسایی است که به تازگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این نمک، به دلیل داشتن خواص بی نظیر و فراوان، در مجموعه محصولات سلامتی و زیبایی جایگاه ویژه‌ای دارد. نمک آبی از بخش‌هایی از اقیانوس که می‌تواند با دسترسی به آن‌ها، به راحتی به دست آید.

 خرید نمک آبی از جسم سالم

نمک آبی چیست؟

نمک آبی رنگ که در سطح جهان با نام Blue Salt شناخته می شود. این نمک یک سیلویت، یک ماده معدنی متشکل از کلرید پتاسیم است که در رژیم های غذایی کم سدیم یا به عنوان جایگزین نمک تجویز می شود. کریستال های نمک آبی بسیار شبیه به کریستال های نمک معمولی هستند اما در تجزیه و تحلیل دقیق، درجات متفاوتی را نشان می دهند و سرشار از مواد معدنی موردنیاز بدن است.

نمک آبی چیست-جسم سالم

خواص نمک آبی

تجربه ثابت کرده است که مصرف روزانه کم این نمک به تنظیم فشار خون، رفع مشکلات تیروئید، خستگی، بی حالی و افسردگی، ضد عفونی و ضد باکتری، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، تقویت استخوان ها و مفاصل، بهبود هضم غذا، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان … کمک می کند. این نمک را می توان با هر نوع غذایی جفت کرد و به خصوص با غذاهای دریایی، گوشت، ماهی کبابی، سیب زمینی و سالاد بسیار مناسب است.

پیشنهاد مقاله: از فواید ماساژ شیاتسو چه میدانید؟

خواص نمک آبی برای پوست و مو

نمک آبی به دلیل داشتن عناصر معدنی مفیدی مانند منیزیم، کلر، سدیم و کلسیم، برای پوست و موها بسیار مفید است. برخی از خواص نمک آبی برای پوست و مو عبارتند از:

1. پاکسازی پوست: نمک آبی می‌تواند به عنوان یک اکسفولیانت طبیعی برای پوست استفاده شود. این نمک با حذف سلول‌های مرده پوست، باعث پاکسازی پوست و ایجاد شفافیت و تمیزی پوست می‌شود.

2. رفع خشکی پوست: نمک آبی می‌تواند به عنوان یک ماده نرم‌کننده برای پوست استفاده شود. این ماده با حفظ رطوبت پوست، باعث رفع خشکی پوست و ایجاد آرامش و نرمی در پوست می‌شود.

3. درمان عفونت‌های پوستی: نمک آبی می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی برای پوست استفاده شود. این ماده با برطرف کردن عفونت‌های پوستی مانند جوش، آکنه و قارچ‌های پوستی، باعث بهبود و بهبودی پوست می‌شود.

4. تقویت رشد مو: نمک آبی می‌تواند به عنوان یک ماده تقویت‌کننده برای رشد مو استفاده شود. این ماده با افزایش جریان خون به پوست سر، باعث تقویت ریشه‌های مو و رشد سریعتر مو می‌شود.

5. رفع شوره سر: نمک آبی می‌تواند به عنوان یک ماده ضدشوره برای پوست سر استفاده شود. این ماده با حذف شوره‌های سر و پاکسازی پوست سر، باعث ایجاد سری نرم و پوست سری سالم می‌شود.

با توجه به این خواص، می‌توان نتیجه گرفت که نمک آبی یکی از محصولات طبیعی و مفید برای پوست و موهاست که می‌تواند به عنوان یک گزینه سالم و طبیعی در بهبود و بهبودی پوست و موها استفاده شود.

همچنین بخوانید: نحوه اجرای تکنیک های ماساژ لومی لومی

خواص نمک آبی برای فشار خون

استفاده از نمک آبی می‌تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. نمک آبی دارای غلظت پایینی از سدیم نسبت به نمک سفید معمولی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. بررسی‌های علمی نشان داده است که مصرف نمک آبی به عنوان جایگزین نمک سفید می‌تواند فشار خون را به طور معنی‌داری کاهش دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف نمک آبی به میزان ۴ گرم در روز به مدت ۴ هفته می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

همچنین، نمک آبی حاوی پتاسیم است که نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد. پتاسیم به عنوان یک ماده معدنی مفید، به خوبی با سدیم هماهنگ می‌شود و می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

بنابراین، به نظر می‌رسد که استفاده از نمک آبی به عنوان جایگزینی سالم و غیرضروری برای نمک سفید، می‌تواند در کاهش فشار خون و حفظ سلامتی قلبی عروقی مفید باشد. با این حال، قبل از استفاده از هرگونه ماده طبیعی یا دارویی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت سنگ نمک آبی

معدن نمک آبی

الماس آبی شاید بهترین و مناسب ترین نام مستعار نمک آبی کریستالی و احتمالاً صحیح ترین نام باشد. شاید همه شما شنیده باشید که الماس آنقدر منابع کمی دارد که اکتشاف و استخراج آن بسیار دشوار و پرهزینه است. اکتشاف معادن الماس به قدری دشوار و پیچیده است که گاهی حتی یک معدن الماس به دلیل هزینه های بسیار بالای استخراج رها می شود. الماس آبی (نمک آبی کریستالی) دقیقاً به همین شکل است. کمتر معدنی (کمتر از انگشتان یک دست) این نمک را در خود دارد و در این معادن نیز این محصول به مقدار بسیار کمی وجود دارد.

روی سینه کوه یافت می شود، هزینه استخراج آن مقرون به صرفه نیست و می دانید که این الماس کمیاب و شفابخش را فقط در دو معدن گرمسار می توان یافت. شکل گیری این بلور آبی نمک به 250 میلیون سال پیش برمی گردد که تمام نقاط استان سمنان دریا بود. درست زمانی که انسان نبود و به همین دلیل این نمک دارای خلوص 99.5 درصد بوده و عاری از هرگونه ناخالصی، میکروپلاستیک و … می باشد.

مقاله ماساژ فرانسوی را از دست ندهید!

معدن نمک آبی-جسم سالم

کریستال نمک آبی

رنگ آبی این نمک کریستالی زیبا به دلیل پتاسیم، سیلویت، کلسیم، آهن و سایر مواد معدنی موجود در آن است که هنوز به طور دقیق شناسایی نشده اند. رنگ آبی در کریستال ها متفاوت است و برخی کم رنگ و برخی دیگر شدیدتر هستند. اما خواص و مواد معدنی موجود در آنها یکسان است. شاید خیلی عجیب باشد اما باید بگوییم که اکتشاف و استخراج نمک آبی کریستالی فرآیندی بسیار دشوار و پیچیده است و از ابزار و وسایل زیادی برای این کار استفاده می کنیم. استفاده از تکنسین های نخبه معدن، انفجارهای مختلف، استفاده از ماشین آلات استخراج بزرگ، نیروی کار ماهر و … همه هزینه هایی است که صرف اکتشاف و استخراج این محصول می شود.

خرید کریستال نمک از وبسایت جسم سالم

موارد مصرف نمک آبی

سنگ نمک معدنی آبی (کریستال یا کلکسیونی) برای مصرف غذای روزانه می باشد ولی در بعضی از کشورها به خاطر ارزش بالایی که دارد بعنوان دکور زیبایی محل زندگی خود از آن استفاده و نگهداری می کنند.

موارد مصرف نمک آبی-جسم سالم

مضرات نمک آبی

نمک جزء ضروری هر غذا در همه جا است. نمک همچنین تنها عنصری است که می توانید در هر خانه در سراسر جهان پیدا کنید، مصرف بیش از حد انواع نمک به علت کلرید سدیم، برای بدن بسیار مضر است و باتوجه به اینکه نمک آبی خالص ترین نوع نمک است ، مضرات کمتری به همراه خواهد داشت. مصرف بیش از حد آن برای زنان باردار توصیه نمی شود.

برای ثبت نام دوره آموزش ماساژ سوئدی در تهران کلیک نمائید!

نحوه تهیه و فروش نمک آبی

در استخراج نمک آبی شاید 20 درصد آن ها رنگ آبی پررنگ و بقیه رنگ های روشن تری داشته باشند. اما آنها خواص یکسانی دارند. بسیاری از مشتریان درخواست یک کریستال آبی بزرگ و پررنگ می کنند، اما این غیر ممکن است. یافتن و جداسازی رنگ‌های تیره در کریستال‌ها باعث می‌شود بقیه کریستال‌ها کم رنگ بمانند و قابل فروش نباشند. به همین دلیل است که وب سایت جسم سالم کریستال های آبی را در همه اندازه ها و همه رنگ ها مخلوط به فروش می رساند.
باتوجه به کمیاب بودن این نوع سنگ نمک نسبت به سنگ های دیگر و از سوی دیگر به علت موجود بودن فقط در معادن ایران، قیمت این محصول نسبت به قیمت محصولات دیگر بالاتر و بنا به درخواست بالای کشورهای دیگر صادرات بیشتری خواهد داشت.
نظر به اینکه این محصول دارای قطعات بزرگ و کوچک و با رنگ های روشن و پررنگ ترکیب شده است، لذا پیشنهاد می گردد، سفارش سنگ های کلکسیونی آبی از طریق وبسایت جسم سالم ثبت و به طور مستقیم از معدن خریداری شود.​

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا خرید کنید

فروش ویژه

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پودر نمک معدنی صورتی (نمکدان)

30,000 تومان45,000 تومان

پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی
حراج!
پک نمکساب دل نمک و نمک معدنی صورتی

130,000 تومان170,000 تومان